Tesla sprzedaje certyfikowane auta używane. Ogłoszenia są bez zdjęć, no bo po co ci one
Tesla sprzedaje używane samochody poprzez swoją sieć polskich salonów. Firma zapewnia, że oferowane przez nią samochody są w pełni sprawdzone przez doświadczonego technika Tesli.
Samochody mają niewielkie wady kosmetyczne i typowe zużycie zgodne z wiekiem i oczekiwanym przebiegiem, ale nie noszą śladów napraw konstrukcyjnych. Wszystkie komponenty pojazdu zostały przetestowane i w są pełni funkcjonalne - wszystko jest w ogłoszeniu. Zdjęć jedynie brakuje.
Samochody nabyte przez program mają specjalną gwarancję
Jej warunki są jasno opisane przy każdym z pojazdów. Np. niebieska Tesla Model 3 Standard Range Plus z Napędem na Tylne Koła wyprodukowana w 2020 r. o przebiegu 67 146 km podlega pod kilka rodzajów gwarancji. Wśród nich jest przede wszystkim ograniczona gwarancja na podstawowy samochód do grudnia 2024 r. lub do osiągnięcia łącznego przebiegu 80 tys. km. Ponadto wóz jest objęty ograniczoną gwarancją na samochody używane, która przedłuża standardowy okres gwarancyjny o dodatkowy rok oraz o 20 tys. km. Ostatnią, osobną ochroną jest ograniczona gwarancja na akumulator i jednostkę napędową do grudnia 2028 oraz przebiegu 160 tys. km.
Nie ma zdjęć
Ten jeden problem - Tesla nie pokazuje w swoich ogłoszeniach zdjęć sprzedawanych samochodów. Każdy anons zawiera cyfrowe ilustracje konfiguracji sprzedawanego egzemplarza, ale nie ma zdjęć. Jest co conajmniej dziwne i nietypowe, ale może ja po prostu jestem taki staromodny, że chciałbym zobaczyć zdjęcia w ogłoszeniu. To przecież Tesla - powinienem po prostu kliknąć „zamawiam”, a potem od razu napić się sojowego latte i zacząć planować ghostowanie swoich dotychczasowych znajomych, którzy jeżdżą samochodami spalinowymi.
Więcej o samochodach marki Tesla:
Żeby kupić samochód, należy wybrać jedną z dwóch możliwości
Można wypełnić formularz kontaktowy i tym samym poprosić Teslę o kontakt. Druga metoda to zakup online, choć bardziej jest to rezerwacja online. Podając numer karty bankowej, można zamówić samochód za 1200 zł opłaty, która nie podlega zwrotowi w przypadku anulowania zamówienia. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy anulowanie przysługuje z mocy prawa. Tesla zastrzega również, że jeżeli leasing pojazdu zostanie całkowicie sfinansowany przez stronę trzecią, opłata za zamówienie zostanie zwrócona po dostarczeniu pojazdu.
Ile kosztuje certyfikowana, używana Tesla?
Najtańszy oferowany Model 3 z 2019 r. kosztuje 110 tys. zł. Na większego sedana Model S z 2018 r. trzeba wyłożyć przynajmniej 135 900 zł. Jeżeli ktoś chciałby SUV-a, to mniejszy Model Y z 2023 r. może być twój za 159 900 zł, a większy Model X z 2018 r. nawet za 143 900 zł. To jak?