Tyle kosztują nowe Tesle w Polsce. Kryzys? Sprawdzamy
Największy producent samochodów elektrycznych przeżywa obecnie mały kryzys. By podreperować spadające zainteresowanie, coraz bardziej powszechne jest obniżanie cen. Przyjrzyjmy się zatem cenom Tesli na polskim rynku.

Z powodu ostatnich, kontrowersyjnych zachowań jej prezesa Elona Muska, sprzedaż samochodów Tesli spada. Żeby trochę ratować popyt, ceny poszczególnych modeli na wielu rynkach spadają - przyjrzyjmy się zatem jak to wygląda w naszym kraju.
Tylko jeden model za mniej, niż 200 tys. zł
Najtańszym modelem Tesli w Polsce jest oczywiście średniej wielkiej wielkości model 3. Ceny za podstawową wersję zaczynają się od 184 990 zł. Oznacza to jeden silnik elektryczny przy tylnej osi o mocy 286 KM, co pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 201 km/h, oraz na osiągnięcie 100 km/h w 6,1 s. Energia jest przechowywana w bateriach litowo-fosforanowych o pojemności 60 kWh, co daje deklarowany zasięg 513 km wg normy WLTP.

Jeśli jednak to nam nie wystarczy, za 20 tys. zł więcej (204 990 zł) dostaniemy model Long Range o zasięgu wydłużonym do 702 km (model z tylnym napędem), a za kolejne 10 tys. więcej (214 990 zł) kupimy model Long Range w odmianie dwusilnikowej z napędem na cztery koła, której zasięg wynosi 629 km.
Jeżeli jednak najbardziej zależy nam na osiągach, na szczycie oferty znajduje się model Performance za 244 990 zł. To model o dwóch silnikach, którego moc szczytowa sięga 460 KM, co pozwala na osiągnięcie 260 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,1 s.
Nowa generacja Tesli Model Y
W chwili pisania tego tekstu na stronie dostępna była tylko odmiana Launch Series, z dwoma silnikami i o wydłużonym zasięgu za 264 990 zł. Chwilę po jego publikacji na stronie Tesli pojawiły się ceny całej gamy Junipera. Wszystko znajdziecie tutaj.

Więcej o Teslach przeczytasz tutaj:
Modele X i S - bierzesz to co jest
Model 3 i Y możemy sobie konfigurować jak tylko chcemy. Inaczej jest w przypadku większych Modeli S i X, gdyż możemy sobie wybrać tylko spośród dostępnych. Szczególnie słabo to wygląda w wypadku leciwego już Modelu S, których w Polsce są obecnie tylko dwa - obydwa są w bazowej, dwusilnikowej wersji o łącznej mocy 670 KM i są egzemplarzami demonstracyjnymi w wersji Standard Range.

Znacznie bogatsza jest oferta Modelu X. Najtańszym dostępnym nowym egzemplarzem jest Model X, będący samochodem demonstracyjnym z podstawowym zestawem autopilota. Po obcięciu 34 900 zł zapłacimy za niego 504 990 zł - czyli nawet mniej, niż za model S. Natomiast za najdroższy egzemplarz bazowej wersji musimy przeznaczyć 610 tys. zł.

Dostępnych jest też kilka egzemplarzy ekstremalnego modelu Plaid. Przypomnijmy - to model o trzech silnikach elektrycznych, generujących łącznie 1020 KM. To stado prądożernych koni rozpędza czołg o masie 2,4 t do 262 km/h, a osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje im 2,6 s. Zaś na pełnym ładowaniu może on pokonać do 543 km (WLTP). W polskiej ofercie Tesli znajdziemy dokładnie 5 egzemplarzy; najtańszy z nich to egzemplarz demonstracyjny z przebiegiem 31 km, który jest obecnie przeceniony na 597 790 zł. Pozostałe, nieprzecenione modele kosztują od 606 390 zł do 648 890 zł.
To jak, kupujecie Muska, tzn. Teslę?