REKLAMA

Oto tani sedan od Stellantis. Toyota Corolla wierci się nerwowo

Stellantis postanowił pokazać światu nowego sedana, który ma podbić serca klientów. Ma jednak jedną istotną wadę, ale za to pomysł na nazwę mnie urzekł.

Oto tani sedan od Stellantis. Toyota Corolla wierci się nerwowo
REKLAMA

Jak nazywać swoje modele? Od włoskich wiatrów? Może od liczby drzwi? Może odnosząc się do tradycji? A może zdać się na pojemność? Nieważne, którą metodę wybierzecie, bo każda ma swoje plusy i minusy. Jednak pomysł Leapmotor, który należy do koncernu Stellantis mnie urzekł. Otóż mają SUV-a o oznaczeniu B10, więc jak nazwać sedana, który jest z nim spokrewniony? Wystarczy zamienić kolejność cyfr.

Oto Leapmotor B01. Tani sedan prosto z Chin

REKLAMA

Za chwilę zadebiutuje oficjalnie na targach w Szanghaju, ale dzięki uprzejmości chińskiego ministerstwa technologii i przemysłu, mamy możliwość obejrzenia go już teraz. Co zatem wiemy? Wygląda tak:

I tak:

Podobny jest do B10, mamy wąskie LED-y, listwę świetlną, a także dużo stylu. Sylwetka jest przyjemna dla oka, ale nie ma tu mowy o żadnej ekstrawagancji czy coś w tym stylu, Do bólu poprawnie, ale nie dostanie orderu za wygląd.

Największą wadą tego samochodu jest to, że jest elektryczny. Występuje w dwóch wersjach mocy - słabszej 177 KM i mocniejszej 214 KM. Nie wiemy, jaki jest zasięg, ale za to wiemy, że najdroższa wersja ma kosztować zaledwie 20 tys. dolarów.

Ma długość 4770 mm, szerokość 1880 mm, a rozstaw osi wynosi 2735 mm. Chińczycy chwalą się, że nawet tani model będzie mógł mieć na pokładzie masę technologii, w tym LiDAR. Oczywiście nie zabrakło informacji o autonomicznej jeździe.

Dlaczego z jego powodu zagrożenie ma czuć Toyota Corolla?

Bo ten samochód zaczął swoje życie na deskach kreślarskich jako taksówka. Z czasem się to zmieniło, ale zobaczcie sami - sedan, wygodne wsiadanie, tani w zakupie i utrzymaniu. To przecież typowe cechy Toyoty Corolli, a tu proszę - Chińczycy rzucają rękawicę. Do Europy trafi w drugiej połowie roku, więc zobaczymy, ale wiem jedno - gdyby był hybrydowy, to byłoby ciekawie.

W Chinach natomiast walczy z Teslą Model 3 i robi to dobrze, bo kosztuje połowę ceny samochodu Elona Muska.

Więcej o Leapmotor przeczytacie w:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-30T09:15:49+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T17:05:10+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T12:17:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T10:39:10+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T16:23:40+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T12:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T11:02:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T11:47:30+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T19:50:47+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T10:40:37+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA