#B69AFF
REKLAMA

Poddaliśmy się bez walki. Kiedyś kupowaliśmy polskie samochody, a dziś chińskie

Wrzesień przyniósł nam zestawienie sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Nie ma zbyt wielu zaskoczeń, ale jest parę smutnych wniosków. Oczywiście to wnioski dla producentów, bo z konsumentów jestem dumny. Zaczęliście liczyć własne pieniądze.

Poddaliśmy się bez walki. Kiedyś kupowaliśmy polskie samochody, a dziś chińskie
REKLAMA

Jedziemy od razu do mięska, bo nie ma czasu na długie wstępy. SAMAR właśnie podał dane dotyczące sprzedaży nowych samochodów Polsce, więc możemy wyciągnąć pierwsze wnioski. Najważniejszy - bogacimy się i ruszyliśmy na zakupy. Kupiliśmy o 18 proc. więcej aut niż rok temu i o prawie tyle samo więcej niż w zeszłym miesiącu. Niektórzy powiedzą, że to efekt nadciągających zmian w leasingach, ale nie psujmy wrażenia dobrobytu. Wszystko wskazuje na to, że ten rok pod względem sprzedaży będzie znacznie lepszy niż ubiegły i to znacząco.

REKLAMA

Liderem niezmiennie pozostaje Toyota, którą goni Skoda, a na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Czwarta lokata Audi, piąta BMW i siódma Mercedesa zdają się potwierdzać tezę o zbliżającym się końcu eldorado leasingowego. Najchętniej kupowany model to Corolla, ale Octavia sprzedaje się niewiele gorzej, trzeci jest Sportage. Nie ma większych zmian, ale na uwagę zasługuje obecność MG HS w pierwszej 10. najlepiej sprzedających się aut we wrześniu. Największy spadek sprzedaży zaliczyło Renault i trudno to zrozumieć, bo uważam jego ofertę za jedną z najbardziej kompletnych na rynku. Największy wzrost sprzedaży z kolei zaliczyło MG, które w porównaniu do września ubiegłego odnotowało skok o ponad 400 proc., a od stycznia do września sprzedało już ponad 10 tys. sztuk aut. W tym tempie najdalej za miesiąc przeskoczy Forda, co jeszcze niedawno było nie do pomyślenia.

Kupujecie chińskie auta. Tego nie da się zatrzymać

MG ma już ponad 2 proc. udziału w rynku. Tyle samo łącznie mają Omoda i Jaecoo, BYD dobija do 1 proc., a wszystkie chińskie marki mają już prawie 9 proc. udziału w polskiej sprzedaży. Nie mam wątpliwości, że to będzie tylko szło w górę, zwłaszcza że jeszcze rok temu Chińczycy nieśmiało wchodzili na rynek i kusili samochodami elektrycznymi. Teraz wiedzą, że to nie jest dla nas, dlatego mamy ofensywę silników 1,5 l i układów hybryd plug-in. Ta strategia przynosi sukcesy. BYD, BAIC, Omoda, Jaecoo, MG - wsyztskei te marki łaczy to, że sprzedają się lepiej niż Honda, Seat, Jeep, Alfa Romeo, Mitsubishi itd. A w odwodzie czekają przecież kontenery z Chery, które dopiero zadebiutowało. MG już dawno przeskoczyło Fiata, Opla, Peugeota, Nissana i Citroena. To krajobraz klęski producentów, których do tej pory kochali Polacy. Poddali się.

REKLAMA

Więcej o motoryzacji przeczytasz w:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-02T14:13:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-02T11:24:47+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T18:33:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T12:44:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T10:34:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T17:18:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T16:18:58+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T11:35:29+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T18:00:15+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T16:29:43+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA