Toyota Corolla to lider sprzedaży w Polsce. RAV4 w Top 5, Mercedes 5. na liście marek
Od początku roku do końca maja w polskim Top 10 sprzedaży znalazły się aż cztery Toyoty i trzy Skody. Wyniki sprzedaży za maj są lepsze niż w kwietniu.
Nie jestem pewien, czy pracownicy Toyota Polska wrócili już do pracy biurowej czy nadal spotykają się tylko przez internet. Od tego zależy, czy mogą stuknąć się kieliszkami (oczywiście z sokiem) na żywo, czy jedynie przed ekranami. Ale co do tego, że będą świętować, nie mam wątpliwości.
Toyota Corolla to najlepiej sprzedający się samochód w Polsce.
Według Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, w okresie od stycznia do maja 2020 r, Polacy kupili 6853 egzemplarze Toyoty Corolli, co czyni ten model numerem jeden na naszym rynku. Jak widać, taktyka nie rozbijania modeli na Aurisa i Corollę, przyniosła skutek. W stosunku do 2019 r, sprzedaż tego modelu wzrosła o ponad 16 proc.
Na miejscu drugim jest Skoda Octavia (5863 sztuki). Debiut nowej generacji z jednej strony powinien jeszcze polepszyć jej wyniki, z drugiej – teraz klienci zapewne chętnie kupują ten model, bo dealerzy oferują dobre rabaty na schodzącą odsłonę. Numer trzy to Toyota Yaris. Tuż za nią mamy Skodę Fabię.
Zaskakuje numer pięć.
To Toyota RAV4. Mimo, że to dość drogi model, wybrało go aż 3417 osób. Czasy, w których na liście bestsellerów dominowały najtańsze auta w rodzaju Fiata Pandy i Daewoo Matiza, na szczęście już odeszły.
Numer sześć to Dacia Duster, za to numer siedem to kolejny SUV (a może crossover?) Toyoty, czyli C-HR. Pierwszą dziesiątkę zamykają: Clio, Golf i Superb.
Wśród klientów indywidualnych wygrywa Toyota Yaris.
Na drugim miejscu uplasowała się Toyota Corolla, a na trzecim Dacia Duster. Toyota RAV4 w klasyfikacji „prywatnej” radzi sobie jeszcze lepiej niż w ogólnej: wskoczyła na miejsce czwarte. Na piątym: Skoda Fabia.
W maju 2020 r. liderem była jednak Skoda Fabia.
Wracamy do listy obejmującej zarówno zakupy instytucjonalne, jak i prywatne (te pierwsze stanowią ponad 69 proc. całości). Maj 2020 r. okazał się o 53,75 proc. gorszy od maja 2019 r, co oczywiście nie dziwi. Widać jednak światełko w tunelu: sprzedaż polepszyła się w stosunku do kwietnia 2020 r. Rynek powoli się odbija.
W maju wygrała Skoda Fabia, a Corolla zajęła drugie miejsce (odpowiednio: 772 i 754 sztuki). Brązowy model zdobyła Skoda Octavia. Interesujące jest majowe miejsce ósme: wskoczyła na nie Kia Ceed, której w „dużym” Top 10 jak na razie nie ma. Być może statystyki z całego roku 2020 już uwzględnią ten wóz.
W roku 2020 największy spadek sprzedaży zanotował Volkswagen.
Zainteresowanie produktami tej marki spadło w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. aż o 70,47 proc, ale wchodzi w to także gama samochodów dostawczych. Jeśli chodzi tylko o osobowe, najwięcej stracił Opel: 67,33 proc.
Top 5 sprzedaży w klasyfikacji marek wygląda następująco: na pierwszym miejscu Toyota, na drugim Skoda, na trzecim Volkswagen. Na czwartym miejscu Kia (mimo braku modeli w Top 10 styczeń-maj), a na piątym… Mercedes.