Samochody elektryczne rosną w siłę. W Europie wygrywa Europa
Dane z europejskiego rynku w listopadzie jasno wskazują, że samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze. Ale Tesla traci.

887 491 - tyle nowych samochodów zarejestrowano w listopadzie 2025 r. w Unii Europejskiej. To wzrost o 2,1 procent rok do roku. W ujęciu od stycznia do listopada liczba rejestracji sięgnęła około 9,86 mln aut, czyli o 1,4 procent więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jednocześnie przedstawiciele branży podkreślają, że są to wolumeny wyraźnie niższe niż przed 2020 rokiem, czyli przed pandemią.
Zaraz i wy kupicie sobie elektryka
Samochody elektryczne systematycznie zwiększają swój udział w rynku. Po jedenastu miesiącach bieżącego roku odpowiadały już za 16,9 procent wszystkich rejestracji, podczas gdy rok wcześniej było to 13,4 procent. Jeśli ktoś wciąż wykazuje w kwestii aut EV pesymizm i mówi, że to „chwilowa moda” albo że „to się nie przyjmie”, to niech już przestanie.
Jednocześnie, sprzedaż Tesli - czyli niedawnego lidera (Model Y był najpopularniejszym autem w Europie i na całym świecie) - wciąż spada. Do klientów w UE trafiło zaledwie 12 130 samochodów tej marki, co oznacza wynik niższy o ponad jedną trzecią w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. W ujęciu narastającym spadek sięga już niemal 39 procent.
Wygrywa Europa
Liderem rynku pozostaje grupa Volkswagena, którego marki w listopadzie zwiększyły sprzedaż łącznie o 3,5 procent. Jednocześnie dane pokazują, że nie w całym koncernie sytuacja jest wesoła - Porsche zanotowało spadek przekraczający 28 procent. Niech już wprowadzają tego spalinowego Macana. Stabilnie radzi sobie BMW, które zwiększyło liczbę rejestracji o około 4 procent, natomiast Mercedes musiał pogodzić się ze spadkiem rzędu 3,8 procent.

W przypadku grupy Stellantis listopad przyniósł symboliczny wzrost na poziomie 0,3 procent. Mogło być gorzej. Dobrze, że w czołówce nie ma marek z Chin - i całkiem możliwe, że prędko się nie pojawią.
Co będziemy pisać o sprzedaży za rok? Zapewne udział aut EV znowu się zwiększy, na czele wciąż będzie Volkswagen (w przyszłym roku wprowadza m.in. ID.Polo), a Tesla znowu będzie spadać (w 2026 r. na rynek nie wejdzie następca żadnego z modeli). Ale i tak spodziewajmy się niespodziewanego.







































