Tym Renault pojedziecie na sawannę. Albo na grzyby do lasu
Uterenowione Savane 4x4 z pewnością spodoba się grzybiarzom. Czekanie przy ładowarce wymaga równie dużo cierpliwości, co szukanie borowików.

Marka z Boulogne-Billancourt zaprezentowała odważny koncept Renault 4. Savane 4x4 to elektryczny przedstawiciel segmentu B stworzony z myślą o eksploracji nieco cięższych szlaków. Pomogą mu w tym zmiany w zawieszeniu, specjalne opony i dodatkowy silnik elektryczny.

Savane 4x4 nawiązuje do lat 90.
Nazwa konceptu nie jest przypadkowa. To nawiązanie do Renault 4 Savane z 1986 roku. W oczy od razu rzuca się zielono-oliwkowy kolor. Lakier Jade Green pokrył nadwozie, kontrastując ze słupkami A, zderzakami, progami i nadkolami. To one skrywają koła, których rozstaw poszerzono o 10 mm. Całość osadzono na 18-calowych felgach „Savane”, stworzonych specjalnie dla tego konceptu.
Zderzaki zastąpiono elementami wydrukowanymi w technologii 3D. Elementy są teraz bardziej podatne na uszkodzenia. Z tyłu, na klapie ładowania i drzwiach nie zabrakło napisów 4x4 oraz 4Savane. Dach Renault wykonano z tkaniny przedstawiającej pikselowe maskowanie. Sprawdzi się idealnie, gdy na sawannie zabraknie wam ładowarki, a na niebie zaczną krążyć głodne sępy.

Uterenowione Renault znalazłoby chętnych
Renault zadbało również o wnętrze. Brązowa tapicerka łączy się z tekstylnym materiałem na fotelach. Przed pasażerem pojawił się zielony napis 4Savane. Towarzyszy mu podświetlana pozioma linia w tym samym kolorze. Trzeba przyznać, że samochód bardziej niż koncept przypomina produkcyjne auto. To nie pierwszy raz, gdy Renault spróbowało swoich sił w stworzeniu uterenowionej czwórki. Pierwszy koncept o nazwie 4ever Trophy zaprezentowano już w 2022 roku.
Producent nie ujawnił, ile mocy generowałby samochód. Standardowe silniki w zwykłym Renault 4 mogą produkować 118 lub 148 KM. Savane 4x4 mogłoby więc podwoić jedną z tych wartości. W trudniejszym terenie lepiej sprawdziłby się też większy akumulator o pojemności 52 kWh zapewniający ok. 400 km wg normy WLTP. Niewykluczone, że zawieszenie podwyższone o 15 mm i specjalne terenowe opony Goodyear UltraGrip Performance+ w rozmiarze 225/55 dodatkowo obniżyłyby zasięg.

Odkryty potencjał
Savane 4x4 oparto na platformie AmpR Small. To rozwiązanie posłużyło już w Renault 5, Twingo i Alpine A290. Ich cechą wspólną jest napęd na przednią oś. Koncept już w swojej nazwie zdradza, że platforma w teorii może posłużyć do tworzenia wersji czteronapędowych. Renault 5 Turbo 3E korzystające z napędu tylko na tył tylko dodatkowo to potwierdza.
Samochód zostanie zaprezentowany podczas tegorocznej edycji turnieju Roland Garros French Open. Wydarzenie rozpocznie się 19 maja i potrwa do 8 czerwca. Odwiedzający stoisko Renault będą mogli dokładnie przyjrzeć się nie tylko Savane 4x4, ale i elektrycznemu wcieleniu 5 Turbo oraz ciekawej edycji Roland Garros. Pozostaje trzymać kciuki – może kiedyś uterenowione Renault 4 trafi do produkcji.
Dowiedz się więcej o marce Renault: