REKLAMA

Fiat, Honda i Mitsubishi poradziły sobie gorzej niż chińscy producenci. Oto, co kupujecie

W Europie stabilnie. Chińskie marki sprzedają się lepiej niż znani producenci. Ostatni miesiąc pokazał, że Fiat, Honda i Mitsubishi zostały pokonane przez MG, Omodę i Jaecoo.

Fiat, Honda i Mitsubishi poradziły sobie gorzej niż chińscy producenci. Oto, co kupujecie
REKLAMA

JATO Dynamics przedstawiło dane dotyczące rejestracji samochodów w Europie. Tym razem informacje zebrane z 28 europejskich krajów pozwoliły przyjrzeć się sytuacji rynkowej w maju. Niestety trzech znanych producentów nie ma powodów do dumy. Fiat, Honda i Mitsubishi budowało swoją pozycję przez wiele lat, ale mimo to marki uległy chińskim gigantom.

Fot. JATO Dynamics
REKLAMA

Rośnie pozycja chińskich producentów w Europie

Według danych, w maju chińskie marki zarejestrowały łącznie 65 808 samochodów. To ponad dwukrotnie lepszy wynik w porównaniu z równoległym okresem 2024 roku, gdy zarejestrowano 31 233 egzemplarze. Wzrost wynosi więc 111 proc. i nie wydaje się, by Chińczycy obawiali się karnych ceł nałożonych przez Unię Europejską.

Sposobem na podniesienie statystyk rejestracji chińskich samochodów elektrycznych są bowiem hybrydy typu plug-in. Nie są one objęte wysokimi cłami, co jest dobrym sposobem na zwiększanie wyników sprzedażowych. Doskonałym przykładem jest BYD, które w ujęciu rok do roku odnotowało wzrost rejestracji o 397 proc., oferując jednocześnie samochody elektryczne i hybrydowe.

SAIC wygrywa z Fiatem

Dane zawierają wiele ciekawych informacji, ale największe zdziwienie wywołuje tabela przedstawiająca producentów z najwyższą liczbą rejestracji w Europie. Oprócz oczywistych marek i koncernów znalazło się w niej Geely Group (właściciel Volvo) oraz SAIC (właściciel MG). Zajęły dziesiąte i dziewiąte miejsce, a jednej z nich udało się przebić wynik rejestracji Fiata.

W tym miejscu należy jednak rozszerzyć zakres danych i cofnąć się do stycznia. Od początku roku zarejestrowano 133 400 egzemplarzy MG, co pozwoliło wyprzedzić Fiata i jego 125 300 rejestracji. Co ciekawe, to niejedyny powód koncernu SAIC do świętowania. Tylko w maju MG sprzedało 29 387 samochodów, co stanowi wzrost o 30 proc. w porównaniu z równoległym okresem 2024 roku.

Omoda i Jaecoo pokonały japońskich producentów

Imponujące wyniki zanotowały również Omoda i Jaceoo, którym udało się pokonać Hondę i Mitsubishi. Marki radzą sobie w Europie przez swój stosunek ceny do jakości, ciesząc się coraz większym zainteresowaniem klientów. Dane JATO Dynamics pokazały, że w maju zarejestrowano 7449 egzemplarzy Jaecoo i 4213 Omody, czyli więcej niż dwaj japońscy producenci.

Trudno założyć, jakie wyniki przyniesie przyszłość, ponieważ zweryfikuje je jedynie upływ czasu. Niewykluczone, że wkrótce najważniejszym zadaniem nie będzie jedynie pokonanie popularnych marek, lecz walka z pozostałą chińską konkurencją. Dobrze pokazuje to spadek Geely Group wynoszący -11 proc. Gdy na europejskim rynku zrobi się tłoczniej od chińskich marek, przebicie będzie wymagało jeszcze więcej wysiłku i niska cena może nie wystarczyć do przyciągnięcia klientów.

Mimo to aktualnie na horyzoncie nie widać innych poważnych problemów, dlatego udział chińskich marek w europejskim rynku wynosi już 5,9 proc. To dwukrotnie więcej niż w 2024 roku, a wynik z pewnością jeszcze urośnie. Znani producenci mogą mieć powody do obaw – o ile już ich nie mają.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o sprzedaży samochodów:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-30T11:18:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T17:01:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T15:52:27+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T11:00:48+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA