Ładowarka Porsche doda 100 km zasięgu w 5 minut. Ale trzeba do niej dotrzeć
Porsche zbudowało najmocniejszą stację ładowania w Europie. I udostępnia ją za darmo.
12 punktów ładowania o mocy 350 kW i cztery o mocy 22 kW, dostępne za darmo całą dobę przez 7 dni w tygodniu - tak Porsche chce zachęcać kierowców do przesiadki do elektrycznego Taycana. Niestety tylko lokalnie, bo to parametry nowej stacji ładowania samochodów elektrycznych otwartej przy centrum Porsche w Lipsku.
Do końca marca za darmo.
Porsche udostępnia je właścicielom samochodów wszystkich marek (w końcu swoich klientów jak na razie zbyt wielu nie ma) i do końca marca nie będzie pobierać opłaty za ładowanie. Później ładowanie będzie płatne, a jego cena będzie zależała od rodzaju programu płatniczego, z którego korzysta właściciel auta.
Kuszenie w czasie ładowania.
Stacja ładowania ulokowana jest u zbiegu autostrad 9, 14 i 38, może być więc atrakcyjnym punktem postoju dla tych, którzy przemierzają Niemcy swoimi elektrykami. Oczywiście Porsche rozegrało to sprytnie marketingowo - zamiast siedzieć i nudzić się w aucie, można przespacerować się do salonu Porsche, obejrzeć wystawę zabytkowych modeli, a nawet zarezerwować przejażdżkę po torze testowym, z którego firma korzysta na co dzień i sprawdza na nim każdy egzemplarz wyprodukowany w lokalnej fabryce.
Posiadacze Taycanów nie bardzo mają czas na zwiedzanie.
Ładując akumulatory swoich samochodów przez złącze CCS2 z wykorzystaniem maksymalnej mocy ładowarki powiększają zasięg auta o 100 km w 5 minut. I mogą robić to z zupełnie czystym sumieniem, bo cała energia dostarczana do tej stacji pochodzi wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Engadget wyliczył, że stacja potrzebuje 7 MW energii. To tyle, ile jest w stanie wytworzyć 7 wiatraków o średnicy 50 m.
Nie oznacza to jednak, że Porsche zaczyna tworzenie własnej sieci ładowarek na wzór Tesli.
Grupa Volkswagena wraz z innymi producentami (m.in. BMW, Fordem i Mercedesem) zainwestowała w projekt Ionity, w ramach którego działa blisko 1000 punktów ładowania w całej Europie. Ale w Polsce póki co nie mamy ani jednego. Jednak dzięki umowie podpisanej z innymi dostawcami usług, klienci Porsche mogą w tej chwili korzystać z ponad 100 tys. punktów ładowania na naszym kontynencie. To znacznie więcej, niż jest elektrycznych Porsche w ogóle.