Nowe Porsche 911 GT3 RS wyciekło. Ma dwa spojlery z tyłu i jest wciąż wolnossące
Nowe Porsche 911 GT3 RS dotychczas mogliśmy oglądać tylko w kamuflażu. Teraz do internetu wyciekły zdjęcia egzemplarza pozbawionego maskowań.
Niesamowicie szybkie, potwornie skuteczne na torze, pożądane, trudno dostępne i oczywiście bardzo drogie. Takie jest Porsche 911 GT3 RS – i takie też będzie, gdy na rynek trafi jego najnowsza odsłona. To wersja wciąż cywilna i przystosowana do poruszania się po drogach publicznych, ale ostra i przygotowana także do jazdy na trackdayach.
Właśnie możemy ją obejrzeć
Oficjalnej premiery jeszcze nie było, więc ktokolwiek ogląda te zdjęcia, może czuć ekscytacje, jaka zazwyczaj towarzyszy podglądaczom. Fotografie widoczne w internecie to efekt wycieku.
Nowe Porsche 911 GT3 RS od razu zwraca na siebie uwagę tylnym spojlerem… a właściwie dwoma. Pierwszy, mniejszy, widać tuż nad LED-ową listwą świetlną. Drugiego nie da się nie zauważyć. Jest największy w okolicy, a dawni fani „Szybkich i Wściekłych” i tuningu mają zapewne łzy w oczach. Zazdroszczą. Ale w przypadku torowego Porsche, gigantyczne skrzydło jakoś tu jednak pasuje.
Wszystko w Porsche 911 GT3 RS jest podporządkowane skuteczności
Taki samochód musi z łatwością przecinać powietrze i tak kierować jego strumienie, by jak najlepiej trzymać się drogi. To stąd widoczne poszerzenia i różne dokładki widoczne przy zderzakach czy kołach. Oprócz tego, dodają rasowego charakteru (tak, jakby zwykle 911 GT3 miało go za mało!).
Ciekawostką są opony. Wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie sugerowały, że 911 GT3 RS będzie pierwszym samochodem, które zostanie obute w nowe Pirelli P Zero Trofeo RS. Tutaj widać jednak Micheliny. Być może klienci będą mieli wybór ogumienia. Pirelli mogą też wchodzić w skład np. ostrzejszego pakietu Weissach.
We wnętrzu – między innymi nowa kierownica
Ta, którą znamy z innych odmian Porsche 911, ma jedno pokrętło od zmiany trybów jazdy. Tutaj będą cztery. Widocznie wersja RS da kierowcy o wiele więcej możliwości dostosowywania poszczególnych elementów samochodu do warunków, na czele z torowymi.
Uwagę zwraca też dźwignia zmiany przełożeń. Wygląda trochę tak, jakby GT3 RS miało mieć ręczną skrzynię. Obecność wersji z manualem jest jednak mało prawdopodobna. Na pewno będzie za to tryb ręcznej zmiany biegów – jak w każdym 911, ale w GT3 RS zapewne kierowcy będą wykorzystywać go chętniej. I dlatego Porsche prawdopodobnie zdecydowało się na zastosowanie większego i wygodniejszego w obsłudze drążka niż mały przełącznik z innych wersji. Przy okazji lepiej się prezentuje.
Porsche 911 GT3 RS będzie miało prawdopodobnie 565 KM
To dlatego, że trafi do niego ten sam, wolnossący (!) bokser o pojemności 4.2, który pracuje już w jeszcze bardziej ekstremalnej odmianie GT3 R – takiej bez homologacji drogowej.
Aktualizacja: do 911 GT3 RS trafił ostatecznie 4-litrowy, sześciocylindrowy, wolnossący boxer o mocy 525 KM.
Klienci z pewnością od dawna stoją już w wirtualnych kolejkach. A teraz pozostaje nam już tylko czekanie na oficjalną premierę. A potem na 911 GT2 i GT2 RS.