REKLAMA

Wydaje ci się, że gonimy świat? Zobacz, co Porsche Taycan robi w Norwegii

Porsche Taycan przebiło sprzedaż wszystkich samochodów spalinowych w Norwegii.

porsche taycan sprzedaż
REKLAMA
REKLAMA

W Polsce pieniądze czekają na chętnych na samochody elektryczne. Czekają to bardzo dobre określenie, bo najpierw nie ustawiły się kolejki po rządowe dopłaty, a następnie trzeba było czekać kilka miesięcy na wypłatę dofinansowania. Coraz więcej się o nich mówi, jeździ ich też coraz więcej. Można odnieść wrażenie, że u nas też jest przyszłość, albo że dobrze nam idzie. A potem nadchodzą wyniki sprzedaży z Norwegii za styczeń.

Nikt nie chce spalinowych samochodów

Samochody elektryczne w Norwegii nieustannie pną się po sprzedażowej drabinie. Przekraczają kolejne progi - to wyprzedzą diesle, to w jakimiś miesiącu zgarną prawie całą pulę, tempo jest iście pandemiczne. W roku 2021 sprzedaż samochodów z wtyczką (nie wyłącznie elektrycznych) stanowiła 2/3 całego samochodowego rynku. Styczeń 2022 roku to kolejny miesiąc symbol.

porsche taycan sprzedaż

Elektryczne Porsche Taycan sprzedało się lepiej niż wszystkie samochody spalinowe. Zarejestrowano 175 nowych aut spalinowych i jednocześnie 181 nowych Taycanów. Nie ma biedy. Właściwie bieda to teraz ten mem z Johnem Travoltą, który nie wie dokąd iść.

Taycan wcale nie był najlepszy

Wynik Porsche Taycan jest symboliczny, a nie najlepszy. Inne samochody elektryczne też dały radę w pojedynkę przebić wynik samochodów spalinowych. Udało się to Mercedesom EQA i EQC, Nissanowi Leaf, Polestarowi 2, Kia EV6, Fordowi Mustang Mach-E, Volkswagenowi ID.4, BMW iX i Hyundaiowi Ioniq 5. Najchętniej kupowane było Audi Q4 E-Tron - 643 sprzedane sztuki i 8,1-proc. udział w rynku.

90-proc. zarejestrowanych samochodów miało wtyczkę. 19 modeli z pierwszej 20-tki sprzedaży było całkowicie elektrycznych. Dlaczego wynik Taycana jest symboliczny? Nawet nie dlatego, że tylko cztery osoby, które kupiły w styczniu Porsche, zdecydował się na wariant spalinowy. Symboliczne jest to, że bazowa cena Taycana w Polsce to 389 tys. zł. Porsche Taycan Turbo Cross Tursimo, które gościło u nas na testach, było warte 872 223 zł i to nie jest szczyt możliwości cennika.

porsche taycan turbo cross turismo

Sport dla bogatych

Piękne czasy przed rynkiem wtórnym samochodów w Polsce. Jak już nie będzie możliwe kupienie nowego, spalinowego samochodu w rozsądnej cenie, będziemy w nieskończoność reanimować nasze graty. Używany samochód w dobrym stanie będzie takim rodzynkiem jak telefon bez Pegasusa.

REKLAMA

Cała nadzieja nasza nadzieja w braku ropy naftowej. Norwegowie dzięki sprzedaży ropy finansują swoją elektryczną rewolucję. Liczne przywileje i zwolnienia podatkowe pozwoliły wypromować ten rodzaj napędu. U nas też padają potężne kwoty, ale to chyba wciąż nie ten poziom, a Norwegów jest wielokrotnie mniej niż nas. Zasobności portfeli aż szkoda porównywać.

W Polsce kupuje się dwukrotnie więcej samochodów używanych niż nowych, a nowe to głównie sprzedaż flotowa. Średnia cena używanego samochodu w Polsce nie osiąga nawet 25 tys. zł. Spoko, na pewno my też kiedyś będziemy mieli styczeń pełen Taycanów.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA