Omoda idzie po wasze portfele. Cena nowej hybrydy was porazi
Dziś, podczas dnia prasowego na Poznań Motor Show 2025, marka Omoda oficjalnie potwierdziła specyfikację i cenę swojego flagowego SUV-a hybrydowego. Omoda 9 Super Hybrid trafi do polskich salonów w cenie 219 900 zł, oferując zasięg elektryczny 145 km oraz łączny zasięg 1100 km.

Jeździłem zimą spalinową Omodą 5. Zapamiętam ją na zawsze bo był to pierwszy chiński samochód, który testowałem. Teraz do gamy dołącza większy, droższy i znacznie mocniejszy model. Pod maską Omody 9 pracuje hybrydowy układ napędowy z silnikiem benzynowym 1.5 T-GDI (143 KM, 215 Nm) wspieranym przez trzy silniki elektryczne, co daje łączną moc 537 KM. To przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy oraz wspomniany zasięg do 1100 km. W trybie elektrycznym auto pokonuje do 145 km, a baterię 34,46 kWh można szybko naładować prądem stałym 70 kW (30–80% w 25 minut) lub ładowarką AC 6,6 kW (pełne ładowanie w ~5,5 godziny).

Omoda 9 - wymiary i wyposażenie
SUV mierzy 4775 mm długości, 1920 mm szerokości (z lusterkami) i 1671 mm wysokości. Standardowo wyposażono go w 20-calowe felgi aluminiowe, panoramiczny dach (1,3 m²) oraz zawieszenie adaptacyjne.
W kabinie są dwa 12,3-calowe wyświetlacze oraz 50-calowy wirtualny wyświetlacz przezierny AR-HUD wyświetlający informacje na przedniej szybie. Brzmi imponująco, ale w praktyce może być… męczące. Mam nadzieję, że da się to wyłączyć. Dźwięk umila sytem audio Sony z 14 głośnikami, w tym dwoma umieszczonymi w zagłówkach foteli. Mam nadzieję że nagłośnienie jest tym razem lepsze od tego Sony, które zapamiętałem w małej Omodzie 5. Do tego jest tapicerka ze skóry naturalnej z pełną elektryką przednich foteli, które mają nawet masaże.

Ogólnie o wyposażenie nie musicie się martwić - Omoda jest wypasiona
W zakresie bezpieczeństwa producent wymienia m.in. system monitorowania martwego pola, asystenta pasa ruchu, automatyczne hamowanie przy cofaniu oraz 8 poduszek powietrznych. Przydatną funkcją jest też możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych (V2L) z mocą do 6,6 kW, co czyni Omodę najdroższym samobieżnym generatorem prądu na rynku (prawdopodobnie najdroższym).

Omoda 9 Super Hybrid objęta jest 7-letnią gwarancją (do 150 000 km), która w przypadku baterii i komponentów elektrycznych wydłuża się do 8 lat lub 160 000 km. Kupujący mogą wybierać spośród czterech standardowych kolorów metalicznych oraz matowego Universe Grey za dopłatą 5000 zł. To jak, gotowi wydać grubo ponad 200 tys. zł na Chińczyka?
Czytaj więcej