Nowy chiński SUV w Polsce. Ten statek matka dopiero się rozpędza
Właśnie dowiedzieliśmy się więcej na temat pierwszego modelu chińskiego giganta, który będzie oferowany w Polsce. Powitajcie Chery Tiggo 7, SUV-a, który zapowiada się sensownie. Co z jego wyposażeniem?

Już w tym roku do Polski na pełną skalę wjedzie chiński gigant Chery. Jest już obecny z markami Omoda i Jaecoo. Teraz koncern Chery - statek matka, wprowadzi markę Chery. Od ponad 20 lat jest największym eksportem samochodów z Państwa Środka. Sprzedali w zeszłym roku ponad 2,6 mln aut, z czego eksport to ponad 1,1 mln. Mówimy więc o potężnym graczu, który ma pieniądze i wszystkie atuty, żeby zająć istotne miejsce w statystykach sprzedaży. Wiemy już od czego zacznie.

Nowy SUV w Polsce. Powiedzcie ni hao Chery Tiggo 7
Wszyscy wiemy, że SUV to najmodniejsze nadwozie, więc to od niego zacznie się ekspansja marki na nasze ziemie. Chery Tiggo 7 to SUV z najpopularniejszego segmentu C, co jednocześnie jest największym wyzwaniem dla marki. W tym segmencie konkurencja jest ogromna, wręcz mordercza i liczy się wszystko - cena, jakość, możliwości, osiągi i wygląd. Cherry Tiggo 7 będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych:
- z silnikiem 1.6T-GDI z automatyczną 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT),
- hybrydą plug-in z silnikiem 1.5T-GDI ze wsparciem silnika elektrycznego.
Odmiana spalinowa będzie występować z napędem na przód, natomiast wersja plug-in będzie dostępna z napędem na obie osie. Wymiary Tiggo 7 to 4553 m długości, 1862 mm szerokości, 1696 mm wysokości, a rozstaw osi to 2670 mm.

Do wyboru będą dostępne trzy wersje wyposażenia: Essential, Pro Comfort oraz Prestige 4x4. Znajdziemy w nich m.in:
- 24,6-calowy zakrzywiony ekran dotykowy,
- wentylowane i podgrzewane fotele przednie,
- kamerę 540° z widokiem 3D,
- bezprzewodowe szybkie ładowanie 50W,
- system audio SONY,
- Apple CarPlay i Android Auto,
- wyświetlacz typu head-up.

Jeżeli chodzi o wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, to znajdziemy tam:
- Asystent utrzymania pasa ruchu,
- Ostrzeżenie o bezpiecznej zmianie pasa,
- System ostrzegania przed kolizją (przód/tył),
- Asystent cofania i parkowania,
- System monitorowania martwego pola,
- Adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania
- 7 poduszek powietrznych
Pierwsze samochody testowe pojawią się już w kwietniu, natomiast start regularnej sprzedaży określany jest na trzeci kwartał tego roku, niektórzy mówią, że nastąpi to już w lipcu. Robi się ciasno wśród chińskiej konkurencji.

Więcej o chińskich samochodach przeczytasz w: