Nowy MG HS wjeżdża do polskich salonów. Znamy silniki, wyposażenie i ceny
Nowa generacja bestsellera chińskiej marki o brytyjskich korzeniach właśnie pojawiła się w polskich salonach. Druga generacja SUV-a HS nieco urosła względem jego poprzednika. Podobnie jak jego cena.
Schodząca generacja MG HS jest produkowana w zakładach w Ningde od 2018 r., lecz do naszego kraju trafiła dopiero pod koniec 2023 r. Na rynkach europejskich dość szybko zyskała sobie zwolenników, a w Polsce chociażby MG weszło w tym roku do pierwszej dwudziestki sprzedaży wśród producentów - wyprzedzając Hondę i Fiata, i w zasadzie zrównując się z Seatem. Duża w tym zasługa właśnie kompaktowego SUV-a HS, którego druga generacja zawitała do polskich salonów.
MG HS urosło, ale silnik ma tylko jeden
Nowy model jest szerszy o 14 mm i dłuższy o 45 mm, co przełożyło się na przestronniejsze wnętrze oraz większy bagażnik, którego pojemność z 448 l w starej wersji wzrosła do 507 l. Jednak dzięki niżej poprowadzonej linii dachu, nowy model jest niższy od poprzedniego o 30 mm.
Na paletę kolorystyczną składa się sześć kolorów karoserii. Dwa lakiery niemetalizowane: „Arctic Blue” i „White Pearl”, oraz metalizowane: „Pebble Black”, „Diamond Red”, „Sterling Silver”, „Hampstead Grey”.
Nowy MG HS dostępny będzie początkowo tylko z jedną jednostką napędową. Jest to turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 o mocy 170 KM i momencie obrotowym 275 Nm, który pozwoli na przyspieszenie HS-a od 0 do 100 km/h w 9,4 s. W standardzie wyposażony jest w 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale dostępny również w wersji z 7-biegową skrzynią automatyczną DCT z tzw. mokrym sprzęgłem.
Więcej o MG przeczytasz tutaj:
Nowy MG HS - wyposażenie
Nowy MG HS będzie dostępny dla polskich klientów w dwóch wariantach wyposażenia: Excite i Exclusive. Wersja bazowa została wyposażona w system MG Pilot z aktywnym hamowaniem awaryjnym, czujniki parkowania, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp do samochodu, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz reflektory LED z funkcją „Follow Me Home”.
We wnętrzu znajdziemy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, regulowany elektrycznie fotel kierowcy i fotel pasażera z przodu, klimatyzację automatyczną, tempomat, czy elektryczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze z nawigacją i funkcją dublowania smartfona, 6 głośników oraz łączność z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Klient dostanie wybór pomiędzy dwoma kolorami wnętrza - czarnym i jasnobrązowym. Praktyczności wnętrzu mają dodawać 24 schowki.
Wersje z automatyczną skrzynią biegów DCT dodatkowo wyposażone są w adaptacyjny tempomat, asystenta jazdy w korkach oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo, takie jak MG Pilot z aktywnym hamowaniem awaryjnym, asystentem utrzymania pasa ruchu oraz monitorowaniem martwego pola.
Ceny MG HS nieco wzrosły
Nowy MG HS będzie dostępny u polskich dilerów od września, ale już teraz można składać zamówienia. Nieco później, jesienią, w salonach zobaczymy również jego wersję plug-in hybrid.
Nowy HS jest droższy od poprzednika. Ceny podstawowej wersji Excite zaczynają się od 117 900 zł (109 900 zł w promocji startowej), czyli o kilkanaście tysięcy więcej niż schodzący model (od 103 tys. zł), ale i nieco więcej niż identyczny Roewe RX5, który na rodzimym rynku chińskim kosztuje 195,8 tys. juanów (108 tys. zł).
Pełny cennik MG HS w nowym wydaniu prezentuje się następująco:
- 1.5 170 KM, przekładnia manualna:
- 1.5 170 KM, przekładnia automatyczna: