REKLAMA

MG pokazało nowego HS. Szykujcie się na ogromny grill

Średniej wielkości SUV HS to popularny model marki MG. Chiński producent właśnie zapowiedział jego najnowszą generację, na którą na pewno czeka wiele klientów w naszym kraju.

MG HS
REKLAMA

Na zwiastunie dojrzymy niewiele, ale...

REKLAMA

MG zdążyło nas uraczyć zwiastunem nowej generacji modelu. Jak to bywa w takich przypadkach, niewiele na nim widać - możemy jedynie poznać rysy sylwetki, światła, felgi czy grill, lecz dokładniejszych szczegółów nie dojrzymy.

Jednakże po internecie krąży też kilka zdjęć szpiegowskich niezamaskowane samochodu. Wynika z nich jasno, iż MG HS opiera się na Roewe RX5 (znanym jako D5X trzeciej generacji w wersji hybrydowej), który w Państwie Środka znajduje się w ofercie od 2022 r. Obie marki, MG i Roewe, należą do SAIC i mają swoje źródło w brytyjskim MG Rover.

Roewe RX5
Roewe RX5

Różnice wydają się w dużej mierze sprowadzać do nowego przodu i tyłu oraz tradycyjnych klamek, zamiast wysuwanych. Z przodu MG HS drugiej generacji ma przód podobny do mniejszego MG 3 drugiej generacji. Reflektory i maska ​​wyglądają jednak na przeniesione z RX5 bez zmian. Natomiast tyły obydwu samochodów są w zasadzie identyczne.

MG HS
MG HS/fot. Car News China
MG HS
MG HS/fot. Car News China
Roewe RX5
Roewe RX5 (D5X)

Zdjęcia szpiegowskie pokazują, że wnętrze MG HS będzie przypominało wyglądem D5X i nowego MG 3. Kierownica i nawiewy wydają się przeniesione z miejskiego modelu, zaś deska rozdzielcza z dwoma ekranami i dźwignia zmiany biegów są bardzo podobne do tych z Roewe.

MG HS
MG HS/fot. Car News China

Chociaż nie podano jeszcze wymiarów MG HS drugiej generacji, prawdopodobnie będą one zbliżone do Roewe RX5 trzeciej generacji. Jego długość wynosi 4655 mm, szerokość 1890 mm, zaś wysokość 1664 mm, a rozstaw osi to 2700 mm. Blisko spokrewniony Roewe D5X ma niemal identyczne wartości, gdyż jest jedynie dłuższy o 45 mm, zaś jego rozstaw osi jest większy o 65 mm. Biorąc pod uwagę, że pierwsza generacja HS ma długość 4574 mm i rozstaw osi 2720 mm, możemy spodziewać się, że druga generacja nieco urośnie względem poprzednika.

Więcej o MG przeczytasz tutaj:

Największą zagadką będą silniki

W kwestii napędu można napisać, że rabini są niezdecydowani - różne media podają różne propozycje co do jednostek, które trafią do chińskiego SUV-a. Według zachodnich mediów w chwili premiery dostępne będą wersje benzynowa i hybrydowa.

Brytyjski Auto Express twierdzi, że wersja hybrydowa będzie prawdopodobnie miała zasięg w pełni elektryczny wynoszący 70 mil (113 km). Miałaby ona korzystać z systemu DMH czwartej generacji od SAIC - takiego samego, z jakiego korzysta D5X. Jednostką benzynową byłby 1,5-litrowy, turbodoładowany, hybrydowy silnik 15FKE o maksymalnej mocy 150 KM. W wersji hybrydowej dostałby także silnik elektryczny o maksymalnej mocy 208 KM. Hybrydowy Roewe D5X w takiej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s, a zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 135 km przy łącznym zasięgu 1300 km.

Chiński Autohome twierdzi, że wersja hybrydowa ma na samym prądzie zasięg 113 km - czyli tyle, ile przewiduje Auto Express. Jednakże występuje tutaj różnica między 113 a 135 km deklarowanym dla D5X. Prawdopodobnie wynika ona z tego, że ten pierwszy obliczono wg normy WLTP, a ten drugi wg CLTC, oraz z powodu niewielkich różnic w masie i aerodynamice. Bardziej interesujące jest to, że Autohome twierdzi, że HS wykorzystuje ten sam silnik 1,5 litra, co MG 3, o maksymalnej mocy 192 KM i momencie obrotowym 250 Nm.

Car News China uważa, że ​​się mylą i pomylili układ napędowy z hybrydowym układem napędowym z MG 3. Uważa się, że układ napędowy pojawi się w MG HS w przyszłym roku i prawdopodobnie będzie to połączenie czterocylindrowego silnika 1.5 pracujący w cyklu Atkinsona o mocy maksymalnej 101 KM i sprawności cieplnej do 41% oraz silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Natomiast, najbardziej prawdopodobnym silnikiem benzynowym będzie jednostka 15FDE o pojemności 1,5, taka sama jak w Roewe RX5, która zapewnia moc 188 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm.

Oficjalna prezentacja w historycznym miejscu

REKLAMA

Wygląda na to, że MG nie boi się nawiązywać do swoich korzeni. Oficjalna prezentacja HS drugiej generacji ma nastąpić 11 lipca podczas Goodwood Festival of Speed ​​- słynnego wydarzenia motoryzacyjnego w Wielkiej Brytanii. Czterodniowe wydarzenie w miasteczku Goodwood w hrabstwie West Sussex w ostatnim czasie jest coraz popularnym wyborem, jeśli chodzi o miejsce prezentacji najnowszych samochodów.

Nie znamy jeszcze dokładnej daty wejścia nowego HS-a na rynek ani jego dokładnej ceny. Obecna generacja MG HS kosztuje w Polsce od 103 tys. zł, zaś Roewe RX5 kosztuje w Chinach od 195,8 tys. juanów (108 tys. zł).

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA