Nowy mały SUV Hyundaia przyłapany. Nie da się mieć ich za dużo
Prawdopodobnie nie da się mieć za dużo SUV-ów i crossoverów w gamie, bo klienci i tak kupią kolejny, więc Hyundai testuje zupełnie nowy model. Udało się go przyłapać na testach w Niemczech. Gdzie zmieścić go w gamie?

Niezależnie od tego, czy odpowiedzią na postępującą SUV-izację motoryzacji jest moda, fanaberia klientów, lenistwo producentów, to i tak nie mam żadnych wątpliwości, że to najlepszy kierunek rozwoju dla każdego producenta. Gwarantuje wysoką sprzedaż, większą obecność marki na ulicy, co zresztą jest najlepszą reklamą oraz zapewnia duże zyski. Hyundai podąża tą drogą i po wielkim SUV-ie Ioniq 9, który jest wręcz monstrualny, robi kolejnego, tym razem małego.
Przywitajcie go ciepło. Oto Hyundai Ioniq 2
To niewielki crossover stylizowany na SUV-a coupe, o czym świadczy specyficzna linia tylnej części nadwozia. Ma być najmniejszym przedstawicielem rodziny Ioniq. W gamie znajdzie się pomiędzy odważnie stylizowanym Insterem a elektryczną Koną. Natomiast jego konkurentami na wolnym rynku będą Renault 4 i Volvo EX30, więc mówimy o naprawdę mocnych rywalach. Co ciekawe - część rozwiązań zostanie przeniesione z Kii EV3, dzięki czemu obie koreańskie marki będą mogły trzymać niską cenę swoich produktów.
Według przecieków Hyundai Ioniq 2 ma oferować te same warianty mocy i pojemności baterii, co Kia EV3, czyli mówimy o silniku o mocy 201 KM, który może być sparowany z baterią o pojemności 58,3 kWh (zasięg około 430 km) i pojemności 81,4 kWh, co ma dawać prawie 600 km zasięgu. Najważniejszą kwestią jest to, czy Hyundai Ioniq 2 będzie w stanie konkurować ceną. Najprawdopodobniej tak, bo według informacji cena ma nie przekraczać 30 000 euro, więc będzie jednym z tańszych elektrycznych SUV-ów tej wielkości.
Oficjalna premiera ma mieć miejsce pod koniec tego roku lub na początku 2026 r., a samochód ma trafić do salonów latem przyszłego roku. Hyundai idzie odważnie, ale najwidoczniej wie co robi. Byłem niedawno w Niemczech i byłem w szoku ile jeździ tam Insterów, mógłbym wręcz rzec, że tamtejsi klienci musieli wykupić całą produkcję dla Europy. DOnbry wygląd, przystępna cena i nawet na samochód elektryczny można znaleźć klienta. Zobaczymy czy Ioniq 2 poradzi sobie równie dobrze.
Więcej informacji o marce Hyundai znajdziesz w: