Największy SUV Hyundaia wyceniony. Szykuj 300 tys. zł
Jeżeli zawsze chciałeś mieć jeden z największych samochodów dostępnych w Polsce, a do tego masz liczną rodzinę, to szykuj 300 tysięcy i możesz kupić największego Hyundaia.

Hyundai Ioniq 9 mierzy 5,06 m długości, rozstaw osi jest imponujący i wynosi 3,13 m, a dzięki przemyślanej konstrukcji w środku znajdują się trzy rzędy foteli, więc można do niego zapakować liczną rodzinę. Występuje w trzech opcjach napędowych - 218 KM z napędem na tył, 313 KM w wersji z napędem na obie osie oraz 435 KM również z napędem na obie osie. Wszystkie odmiany są elektryczne, więc musimy wspomnieć o zasięgu - najsłabsza odmiana przejedzie 620 km, wersje 313 KM przejadą 606 km, a najmocniejsza o 6 km mniej. Imponujący zasięg jak na tak duży i ciężki samochód. Na żywo widział go już Mikołaj, który wrócił z tej prezentacji odmieniony, cały czas mówił coś o majestatyczności, krążowniku i technologicznej bestii. Jego wrażenia możecie przeczytać w tym artykule:
Mikołaj nie znał ceny auta, spekulował, że będzie w okolicy 310-320 tys. złotych. Część czytelników się przeraziła, ale na szczęście mogę ich uspokoić - Hyundai Ioniq 9 jest tańszy niż myśleliśmy.

Hyundai Ioniq 9 - cena w Polsce
Cennik otwiera kwota 299 tys. zł. Za te pieniądze dostajemy odmianę 218 KM w wersji wyposażenia TECHNIQ, którego wyposażenie prezentuje się następująco:
- System podgrzewania baterii
- Pompa ciepła
- Samopoziomujące zawieszenie tylne
- Reflektory LED
- Lusterka boczne elektrycznie składane
- Wysuwane automatycznie klamki zewnętrzne
- Fotele przednie podgrzewane
- Podgrzewana kierownica
- Klimatyzacja automatyczna - trzystrefowa
- System multimedialny z 12,3” ekranem dotykowym
- Cyfrowe zegary z 12,3” wyświetlaczem
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go
- Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) i asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA 2)
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Asystent jazdy autostradowej (HDA 2)
- Inteligentna klapa bagażnika (z regulacją prędkości i wysokości otwierania)
- Ładowarka bezprzewodowa do smartfonów
- 6 portów USB typu C (100W każdy)
- Gniazdo 230V (3,6kW) w bagażniku,
Za 10 tys. zł można dokupić pakiet Comfort, który dodaje:
- Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
- Fotel pasażera sterowany elektrycznie
- Tapicerka skórzano-materiałowa
- Fotele przednie i tylne podgrzewane
- Asystent zdalnego parkowania (RSPA 2)
- System kamer 360°
- System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
- Cyfrowy kluczyk 2.0
Gdybyście chcieli pytać mnie o zdanie, to poleciłbym dopłacić do tego pakietu.
349 900 zł kosztuje odmiana UNIQ z mocą 313 KM
Co znajdziemy w wyposażeniu w stosunku do wersji TECHNIQ?
- Interaktywne diody LED na kierownicy
- Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
- Elektrycznie sterowana kolumna kierownicza
- Reflektory LED (matrycowe)
- Listwy boczne w kolorze czarnym
- Fotele przednie Premium Relaxation
- Fotele przednie sterowane elektrycznie (fotel kierowcy z pamięcią ustawienia)
- Fotele w 1. i 2. rzędzie podgrzewane i wentylowane
- Fotele w 3. rzędzie składane elektrycznie
- Listwy progowe Deluxe
- Oświetlenie nastrojowe wnętrza
- Metalowe nakładki na pedały
- Cyfrowe elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Wyświetlacz Head-Up
- System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
- System kamer 360°
- Asystent zdalnego parkowania (RSPA 2)
- Żaluzje przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach
- System Premium Audio BOSE (14 głośników)
- Cyfrowy kluczyk 2.0
- Gniazdo do ładowania (V2L) na zewnątrz
Do tej opcji możemy dokupić za 5000 zł pakiet SUN, który zawiera elektrycznie sterowane okno dachowe. Hyundai Ioniq 9 w wersji UNIQ ma praktycznie wszystko, co potrzebne, ale dla prawdziwych miłośników luksusu przygotowano wersję, która ma wszystko.

Hyundai Ioniq 9 Caligraphy - dwie wersje mocy
Obie mają napęd na wszystkie koła. Słabsza o mocy 313 KM kosztuje 369 900 zł, a mocniejsza 435 KM to koszt 379 900 zł. Przy tych pieniądzach dopłata do najmocniejszej wersji jest względnie niewielka, więc nie zdziwię się, jeżeli to ona będzie najchętniej wybierana.
W stosunku do wersji UNIQ Caligraphy dostaje wyposażenie, na które składa się:
- panoramiczne okno dachowe elektrycznie sterowane
- Tapicerka skórzana ze skóry Nappa
- Lampa UV-C do dezynfekcji
- Kierownica obszyta skórą, dwukolorowa
- Podsufitka i osłony przeciwsłoneczne wykończone zamszem
Za 5 tys. zł można dokupić pakiet Relax, który namiesza we wnętrzu. Tracimy jedno miejsce z tyłu, ale w zamian za to wersja 6-osobowa dostaje fotele kapitańskie w drugim rzędzie i przesuwaną konsolę środkową. Tyle samo kosztuje wersja Lounge, w której fotele kapitańskie mogą się obrócić o 90 i 180 stopni. Wprawdzie tylko na postoju, ale i tak jest fajnie.

Do każdej wersji można wybrać jedne z dodatków: ładowarkę wallbox 11 kW, kartę do ładowania z limitem 2300 kWh lub pakiet ubezpieczeń na rok. To jak, kupujecie?