REKLAMA

Nowy Lincoln uważa, że powinieneś się uspokoić. Elektryfikacja nie istnieje i nie może cię skrzywdzić

Lincoln - luksusowa marka koncernu Ford - zaprezentował nową generację swojego flagowego SUV-a Navigatora na rok modelowy 2025. Dostanie system robiący z jego wnętrza prawdziwą strefę relaksu - i to nie taką jak na rynkach polskich miast.

Lincoln Navigator
REKLAMA

Navigator to przedstawiciel typowych, amerykańskich, przerośniętych SUV-ów. Bazuje na tej samej ramie co kultowy pickup F-150, a jego odpowiednikiem w gamie Forda jest model Expedition. Na rynku amerykańskim konkuruje z samochodami takimi jak Jeep Grand Wagoneer, GMC Yukon, czy swoim głównym rywalem - Cadillac'iem Escalade.

REKLAMA

Dotychczasowa, czwarta generacja była produkowana od 2017 r. i stylistycznie korespondowała z limuzyną full-size Continental. Piątą generację Navigatora Lincoln wyposażył w nowe wnętrze, ale i odświeżył stylizację przedniej i tylnej części nadwozia, która teraz jest spójna z mniejszymi modelami - crossoverami Nautilus i Aviator.

Elektryfikacja nie istnieje i nie może cię skrzywdzić

Navigator przypadnie do gustu przeciwnikom elektromobliności. Lincoln nie wprowadził żadnych zmian w układzie napędowym Navigatora, co jest zaskakujące, gdyż marka wręcz desperacko potrzebuje jakiegoś napędu przynajmniej hybrydowego w celu zmniejszenia emisji spalin w gamie. Z drugiej strony, gdy Ford zapowiedział wprowadzenie w pełni elektrycznej wersji swojego flagowca, prawie jedna trzecia jego dealerów na rodzimym rynku nie chciała się zgodzić na sprzedaż takiego pojazdu.

Tym samym, ten produkowany w stanie Kentucky 5,3-metrowy gigant napędza podwójnie turbodoładowany 3.5-litrowy silnik V6, generujący 440 KM. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów z aż dziesięcioma przełożeniami.

Więcej o amerykańskiej motoryzacji przeczytasz tutaj:

Samochód, w którym się odprężysz za kierownicą

Navigator jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia - Reserve i Black Label. W standardzie znajdziemy 11,1-calowy ekran dotykowy, który łączy się z 48-calowym wyświetlaczem, aby bezprzewodowo obsługiwać Apple CarPlay i Android Auto. System można również obsługiwać za pomocą poleceń głosowych, które można również zaktualizować, aby wyświetlać filmy lub gry, gdy Navigator jest zaparkowany. Przez cztery lata, za darmo dostępne będą nawigacja Google Maps i sieć 5G. Po tym czasie zostaną one również zastąpione modelem subskrypcyjnym.

System asystenta kierowcy BlueCruise od Forda przejmuje niektóre elementy prowadzenia na autostradzie. Jego celem jest odciągnięcie kierowcy od stresującego prowadzenia samochodem, na rzecz siedzenia głęboko w fotelu. Na rok modelowy będzie standardem w Navigatorze, wraz z asystentem zmiany pasa ruchu. Obejmuje on ponad 130 tys. mil (97 proc.) autostrad w USA i Kanadzie. Przez pierwsze cztery lata użytkowania będzie on bezpłatny - po tym okresie usługa przechodzi na model subskrypcji.

W nowym trybie Rejuvenate Navigator odsunie fotel kierowcy do tyłu, uruchomi funkcję masażu, podgrzeje fotel i będzie to robić przez 5 lub 10 minut, podczas gdy ekrany przełączą się w tryb wygaszacza ekranu, a samochód zacznie emitować własny zapach - wszystko to podczas gdy 28 głośników Revel odtwarza dźwięk z tyłu. Ekrany wyświetlają grafiki inspirowane czterema żywiołami, lub zorzą polarną lub wodospadem.

Standardowe funkcje obejmują monitory martwego pola, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, adaptacyjny tempomat, automatyczną pomoc w parkowaniu i aktywną kontrolę pasa ruchu.

Lincoln dodał w tym roku do swojej oferty dwa nowe modele oznaczone jako Black Label

Niebiesko-szare odcienie motywu Atmospheric kontrastują z beżem i szarością nowego motywu Enlighten. Pierwszy z nich ma 24-calowe miedziane koła, elektrycznie sterowane przednie fotele, skórzaną tapicerkę, bezprzewodowe ładowanie smartfona w drugim rzędzie, podgrzewane i chłodzone fotele - także w drugim rzędzie oraz podgrzewany trzeci rząd siedzeń.

Dla tych, którzy chcą używać Navigatora jako konia pociągowego (a pociągnie on 4 t), ma on asystenta pomagającego przy cofaniu z przyczepą i jej przyczepieniu. Wszystko zapewnione pomocą sieci kamer i czujników.

REKLAMA

Podobnie jak w poprzedniku, 22-calowe koła Navigatora przenoszą nierówności za pomocą występującego w standardzie adaptacyjnego zawieszenia. Jednakże, teraz Lincoln oferuje jeszcze większe koła o rozmiarze 24-cali.

Nowy model został zaprezentowany na żywo podczas Monterey Car Week oraz w internecie późnym wieczorem 15 sierpnia. Nie znamy jeszcze cen Navigatora 2025, ale prawdopodobnie za wersję podstawową trzeba będzie zapłacić około 90 tys. dol. (350 tys. zł).

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA