REKLAMA

Nadmuchiwany namiot na Mitsubishi L200. Jest lekko i nie na temat

Można czekać na Camping Mode w Tesli Cybertruck, ale można też postawić sobie namiot na dachu (i nie tylko) Mitsubishi L200.

namiot na dach mitsubishi l200
REKLAMA
REKLAMA

Kiedyś ktoś zapytał Elona Muska, czy w Tesli Cybertruck będzie tryb kampingowy i czy będzie można tam z tyłu spać. On odpowiedział, że tak i już tłumy się cieszą, jak będą tam nocować i jakie będzie fajne ciepełko z zestawu akumulatorów. Takiego pytania nikt nie zadał Mitsubishi, zamęczają tę markę zupełnie innymi kwestiami.

Czy wyjdą z Europy, czy odmrożą gamę modelową, jak chcą sprostać limitom emisji dwutlenku węgla, no i tak ogólnie, jaka będzie ich przyszłość? A Mitsubishi na to stawia namiot na L200.

namiot na dach mitsubishi l200

Mitsubishi L200 - prawie kamper, bo ma namiot na dachu

Ludzie wertują ogłoszenia z kamperami, bo wakacyjne wyjazdy znowu zagrożone. Szukają swoich czterech kątów na kółkach, a na punkcie samochodów, w których da się spać nieco im się oszalało. Pickup od Mitsubishi mówi tym gorączkowym poszukiwaniom stop, kupcie pickupa, a do niego dokupcie namiot. U nas w salonie. Ten salon niestety musi być niemiecki. Mitsubishi L200 kamper-namiot-pickup to oferta tylko na tamtejszy rynek, ale to nie jest daleko, a namiot jest interesujący.

namiot na dach mitsubishi l200

Działa to tak, że wozimy na dachu paczkę, która waży tylko 27 kilogramów. Na postoju rozpinamy ją i nadmuchujemy za pomocą kompresora. Napełniamy szkielet namiotu, który wzrasta nad kabiną i otacza skrzynię ładunkową pickupa. Powstaje wtedy przestrzeń, w której można się śmiało wyprostować, a na dachu pojazdu tworzy się pełnowymiarowe miejsce do spania dla dwóch osób (140 x 220 cm). Końcówkę kompresora trzeba kilka razy przepinać w trakcie pompowania, ale na pewno jest to wygodniejsze niż szamotanina ze stelażem.

Jak śpi się w namiocie na dachu?

Tego nie wiem, bo nie spałem, trzeba zapytać Piotra, który montował namiot Thule na swoim samochodzie. Na pewno przewaga rozwiązania z L200 jest taka, że wstając nie musimy skakać na mokrą trawę w poszukiwaniu butów. Pierwsze przeciągnięcia możemy wykonać wciąż pod dachem i w na samochodzie.

namiot na dach mitsubishi l200

Drugim rozwiązaniem proponowanym przez Mitsubishi i Gentle Tent jest mniejszy namiot na dach. Chyba jest, bo w informacjach prasowych pojawił się jakiś czas temu, a w zestawie akcesoriów L200 go nie widzę. Zajmuje tylko dach i można połączyć go z zabudową kuchenną na pace. Na poranną jajecznicę trzeba wyjść na zewnątrz i dopiero schronić się pod markizą.

namiot na dach mitsubishi l200

Ile kosztuje namiot na dach samochodu?

Duży namiot, który można stosować też na innych samochodach, kosztuje 3 410 euro, czyli niecałe 16 tys. zł. Wersja mniejsza to koszt 2 755 euro, mniej niż 13 tys. zł. W porównaniu z cenami kamperów to niewiele, ale przydałoby się dokupić zestaw kuchenny za 3 600 euro, czyli drugie tyle, choć można rozpalić ognisko lub gotować na kuchence gazowej.

mitsubishi akcesoria na pakę

Wypadałoby też dokupić Mitsubishi L200, za które zapłacimy najmniej 135 990 zł (po rabacie). Po namiot będziemy musieli pojechać do niemieckiego salonu. Jeśli w drodze zmienimy koncepcję, to w ogłoszeniach na mobile.de czeka taka konwersja L200 na kamper i kosztuje 72 490 euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż nowe L200 w Polsce. Dach też się unosi, ale konstrukcja na pewno nie waży 27 kilogramów.

mitsubishi l200 kamper mobile de

Namiot lepszy niż kamper

W kategorii bezproblemowe, lekkie i nie-mega-kosztowne modyfikacje samochodów w miejsce do spania, Mitsubishi L200 plasuje się całkiem wysoko. Namiot, który testował Piotr kosztuje 6 tys. zł. W Mitsubishi jest więc drożej, ale lżej (konstrukcja Piotra waży 50 kg) i ciągle mamy dodatkową przestrzeń na pace pickupa. Możemy śmiało zjeść śniadanie osłonięci od wiatru. Konstrukcja, mimo że nadmuchiwana, ma wytrzymywać silne podmuchy.

Namiot na pickupie o możliwościach terenowych to ciekawa alternatywa dla kampera, jeśli ktoś i tak nie planował spędzać w nim dużo czasu poza spaniem. Sporo przestrzeni bagażowej i łatwiejszy dojazd w trudny teren, to może nie atuty w spokojnej podróży przez Europę na emeryturze, ale miłośnik jazdy rowerowej w trudnym terenie może być zadowolony.

Dla Mitsubishi takie akcesoria to szansa, żeby zaskoczyć klientów czymś nowym, bo nowymi modelami w gamie chwilowo nie udaje się im zaskoczyć nikogo.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA