REKLAMA

Ta Toyota sprzedawała się najgorzej w Europie. Nie, nie jest to Mirai

Toyota ostatnio notuje w Europie niemal same sukcesy, zwiększając sprzedaż i dominując na kolejnych rynkach. Okazuje się jednak, że jest w jej ofercie jedna czarna owca, o której każdy kiedyś mówił z przejęciem. I to przejęcie przeszło.

Ta Toyota sprzedawała się najgorzej w Europie. Nie, nie jest to Mirai
REKLAMA

Przez cały rok 2024, Toyota sprzedała na Starym Kontynencie aż 1 128 948 samochodów - oznacza to wzrost o 3 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Większy wzrost zanotował prestiżowy Lexus, którego kupiło 88 184 nabywców, czyli o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie da nam to 1 217 132 auta, co jest najlepszym wynikiem w Europie w historii japońskiego producenta.

REKLAMA

Duża w tym zasługa bardzo szerokiej gamy modeli, którą Toyota oferuje Europejczykom. Gdy dodamy modele Lexusa i dostawczaki produkowane przez Stellantis, okaże się, że jest ona obecna w każdym segmencie. Lecz nie każdy z tych samochodów ma mocną pozycję w swoim segmencie i jest jeden model, który znacznie odstaje od reszty swojej rodziny.

Kity pośród hitów

Toyota chwali się sprzedażą swoich najpopularniejszych modeli w Europie - umówmy się, ma czym. Lista sześciu najpopularniejszych modeli prezentuje się następująco:

  1. Yaris Cross - 204 787 sztuk
  2. Yaris - 176 782
  3. rodzina Corolli - łącznie 163 393
  4. C-HR - 131 622
  5. Aygo X - 97 466
  6. RAV4 - 94 344

To całkiem imponujące liczby, zwłaszcza, że niektóre marki nie sprzedają tyle ogółem. Są jednak Toyoty, na które klienci nie patrzą tak łaskawym okiem.

Trzeci od końca jest GR86. Sportowe coupe z bokserem pod maską znalazło mniej niż tysiąc nabywców - a dokładniej 920. Spowodowane to było wycofaniem go z Europy w maju, w związku z wejściem zaostrzonych przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa.

supra 45th anniversary

Jeszcze mniej klientów niż GR86, zainteresował sobą Mirai. Ten sedan o awangardowym napędzie wodorowym znalazł 533 nabywców w ciągu roku. Przyczyny niskiej popularności tutaj są oczywiste; ogniwa paliwowe to wciąż melodia przyszłości w motoryzacji, o czym świadczy chociażby liczba stacji gdzie taki samochód można zatankować. W całej Europie nie ma ich nawet dwustu, a dwie trzecie z nich znajdują się w Niemczech, Francji i Holandii (odpowiednio 86, 27 i 24). W Polsce mamy całe pięć.

Już pewnie się dziwicie, że to nie Mirai był czarną owcą w ofercie Toyoty. To co zatem sprzedaje się najgorzej?

Więcej o Toyotach przeczytacie tutaj:

Czy to jest Supra?

Niestety tak. To właśnie coupe noszące tą jakże kultową nazwę było najgorzej sprzedającą się osobową Toyotą. Tylko 442 osoby kupiły najszybszy model w ofercie.

toyota supra final edition

Gdy zapytamy fanów japońskiej motoryzacji o GR Suprę, najbardziej konserwatywni z nich zaczną recytować wierszyki o BMW, że to Z4 Coupe i że to nie jest prawdziwa Toyota. Mimo, że rzędowa szóstka B58B30 to dobry silnik, a pokrewieństwo z Bawarskimi samochodami zapewnia mu dobre prowadzenie, czy wysokiej jakości system multimedialny. Lecz niemieckie korzenie nie mają największego znaczenia w kontekście słabej sprzedaży.

REKLAMA
toyota supra final edition

Wszystko przez normy emisji spalin - samochody sportowe umierają szybciej w Europie niż gdziekolwiek indziej. Windują one ceny samochodów i GR Supra nie jest tutaj wyjątkiem. Dlatego też po bardzo słabych wynikach Toyota kończy sprzedaż swojego sportowego coupe w Europie. W ramach pożegnania wypuściła jeszcze model Final Edition z wzmocnionym silnikiem i kilkoma stylistycznymi dodatkami. Sayōnara, Supra-sama.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA