Mazda opracowała nowe logo. Teraz jest bardzo modnie
Mazda postanowiła odświeżyć swój logotyp. Jest zgodny z nowymi trendami, czyli zaskakująco płaski. Ale raczej nikt nie pomyli go ze znaczkiem innej marki.
Marki od czasu do czasu lubią zmienić swoje logo. Oczywiście, zdarzają się rewolucje w czymś, co nazywa się identyfikacją wizualną firmy. Pamiętamy znaczek Fiata „z paskami”, który zdobił wozy w rodzaju Uno i Cinquecento, od których uginał się każdy parking pod polskimi blokami w latach 90. I pamiętamy, jak później ustąpił miejsca logo w stylu retro. Pamiętamy też niedawną zmianę w Kii. Niektórzy do dziś widzą w nowym logo litery „KN”. Nie dziwię im się.
Większość firm zwykle ma jednak podobne znaczki od lat. Toyota, Ford czy Mercedes - oto symbole stałości. Co nie znaczy, że po drodze nie było zmian, odświeżeń i liftingów. Czasami wychodziło trochę śmiesznie, gdy dana marka publikowała huczny komunikat o „nowym logo”, a różnic trzeba było szukać z lupą.
Teraz logo zmieni Mazda
Tutaj oficjalnej informacji jeszcze nie było - ale AutoGuide donosi, że w poniedziałek firma zgłosiła zgłoszenie znaku towarowego do japońskiego urzędu patentowego. To oznacza, że logo zostanie zaktualizowane lub pojawi się przynajmniej jego nowa wersja. Widać ją powyżej.
Jak wygląda nowy znaczek Mazdy? Ta firma już kiedyś mocno zmieniała logo - stało się to w 1997 roku. Od tamtej pory nie było rewolucji. Teraz… też nie będzie. Znaczek 3D ustępuje po prostu miejsca znaczkowi 2D. Dlaczego? Takie projekty lepiej sprawdzają się w obecnym świecie, bo łatwiej wyświetlać je na ekranach i ogólnie - dostosowywać do „wyzwań cyfrowego środowiska”. Trójwymiar powoduje kłopoty z cieniami, światłem i innymi problemami grafików. Teraz jest prościej, można by powiedzieć, że bardziej minimalistycznie. Choć pewnie niektórzy użyją określenia "za prosto" albo "biednie".
Inni też spłaszczają
Mini, Volkswagen, Nissan, Honda, Opel - to tylko niektóre z firm, które w ostatnich latach przeszły z logo 3D do płaskich znaczków. Czasami wyszło nieźle, kiedy indziej logo wymagają przyzwyczajenia. Ale po kilku miesiącach zwykle nikt już nie pamięta o poprzedniej koncepcji. Szkoda, że znaczki w ogóle wychodzą z mody. Zamiast nich producenci uwielbiają teraz umieszczać na klapach nazwę marki R O Z S T R Z E L O N Y M I L I T E R A M I. Nuda.