Łada Niva dostała nową wersję. To najmniej sportowy samochód o nazwie Sport
Do sprzedaży weszła właśnie niezłomna, rosyjska Łada Niva w nowej wersji o nazwie Sport. Mimo tak dumnego przydomka i kilku stylistycznych detali, jest to jednak nazwa mocno na wyrost.

5 kwietnia minęło 48 lat od momentu, gdy z linii montażowej zjechał pierwszy WAZ-2121, znany powszechnie jako Łada Niva. Żeby uczcić ten moment, Łada wprowadziła do sprzedaży wyczekiwaną wersję Sport, bazującą na klasycznym modelu Legend. Niestety, ma ona tyle wspólnego ze sportem co papierosy Sport. Ewentualnie Daewoo Lanos Sport.
Może i Sport, ale mało sportowy
Jak podał AwtoWAZ, Niva Sport otrzymała łącznie ok. 140 zmian konstrukcyjnych. Najważniejszą jest oczywiście silnik, zamieniający antyczne, benzynowe 1.7 pamiętające lata siedemdziesiąte na bardziej nowoczesną opcję.
Sportową oczywiście tylko z nazwy - jest to silnik benzynowy skonstruowany niedawno przez Ładę przy prawdopodobnej ingerencji Chińczyków o pojemności 1.6 l, montowany już w Grancie Sport. Rozwija on 122 KM i 151 Nm momentu obrotowego. Jak łatwo się domyśleć, osiągi są dalekie od sportowych - Niva rozpędza od 0 do 100 km/h w 11,8 s, a przestaje przyspieszać po osiągnięciu 162 km/h.

By dostrzec większe zmiany, trzeba zajrzeć głębiej, niż tylko pod maskę. W Nivie Sport znajdziemy amortyzatory z ustawieniami wyścigowymi, co daje prześwit zwiększony od 20 mm, wydajniejszy układ hamulcowy, wzmocnioną konstrukcję nadwozia z poszerzonymi nadkolami, a także 17-calowe felgi z szerokimi oponami terenowymi.
Pod względem wyposażenia, wersja Sport przejęła konfigurację po najdroższych odmianach Nivy Legend. Dostępna jest klimatyzacja manualna, podgrzewane fotele z przodu, czy elektrycznie regulowane lusterka, a nowością jest skórzana kierownica. Łada oferuje także listę fabrycznych akcesoriów, jak relingi dachowe, dodatkowe światła drogowe na przednim zderzaku, czy osłonę wlotu powietrza na masce.

Ceny Łady Nivy Sport u rosyjskich dealerów zaczynają się od 1,699 mln rubli, co po przeliczeniu na polską walutę przy obecnym kursie da nam 77,6 tys. zł. Jest to o dwie trzecie więcej niż w przypadku podstawowej wersji Łady Nivy Legend, której ceny startują od 981 tys. rubli (44,8 tys. zł).
Więcej o rosyjskiej motoryzacji przeczytasz tutaj: