Ta marka wierzy, że Europa chce kompaktowego kombi. Tym modelem chce zwojować rynek
Był hatchback, był sedan, będzie i kombi. Zakamuflowana Kia K4 Wagon została uchwycona w Korei Południowej. Pakowny samochód w przyszłości może trafić do Europy.

Europa to część świata, w której kombi cieszą się dużą popularnością. Niestety ostatnio wielu producentów toczy wyścig na wprowadzenie jak największej liczby SUV-ów i crossoverów, dlatego kombi można pomału określać jako wymierający gatunek. Koreański producent wykorzystuje okazję i szykuje atrakcyjne kombi dla klientów, którzy nie chcą rezygnować z tego nadwozia.
Nadjeżdża Kia K4 Wagon
Wygląda na to, że hatchback i sedan nie będą jedynymi wersjami opartymi na bazie K4. Samochody trafiły na rynek Ameryki Północnej i Azji, choć muły testowe widywane w Europie sugerują, że hatchback może zagości na Starym Kontynencie jako dobrze znany Ceed. Z kolei wariant kombi mógłby zastąpić odmianę Ceed Sportswagon.
Prototyp zauważony na jednym z koreańskich parkingów szybko zdradza, co znajduje się pod kamuflażem. Oczywiście maskująca płachta może zaburzać proporcje K4, ale linia dachu mówi jasno – mamy do czynienia z kombi. Nie należy jednak spodziewać się dużych zmian względem hatchbacka i sedana. Nowoczesna stylistyka nawiązuje do innych modeli Kii, w tym EV3 i EV9.

Sedan zdradza, czego można się spodziewać
Samochód wyróżnia się wąską atrapą chłodnicy połączoną z ostrymi światłami. Kierują się w dół i jednocześnie zachodzą w stronę nadkoli. Karoseria nie ma niepotrzebnych przetłoczeń, a całość została zwieńczona gwałtownie zakończoną linią okien. Klamki tylnych pary drzwi znajdują się na wysokości słupków, choć niewykluczone, że w kombi ich rozmieszczenie ulegnie zmianie.
Kia K4 Wagon prawdopodobnie zostanie wyposażona w te same jednostki napędowe co hatchback i sedan. Klienci będą mieli do dyspozycji 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 147 KM i 192 Nm z przekładnią IVT. Mocniejszy, choć mniejszy silnik to 1,6-litrowa turbodoładowana benzyna o mocy 190 KM i 265 Nm, połączona z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Kombi zachęci wyposażeniem
W środku zawita wąski wyświetlacz o przekątnej 30 cali. Entuzjaści fizycznych przycisków się ucieszą. Nie zapomniano bowiem o klasycznym sterowaniu klimatyzacją, radiem i nawigacją z poziomu deski rozdzielczej i kierownicy. Kierowca będzie miał do dyspozycji asystenta głosowego i cyfrowy kluczyk. Z pewnością nie zabraknie dodatkowych opcji jak podgrzewane siedzenia i nagłośnienie Harman Kardon.
Kia nie potwierdziła jeszcze, że K4 Wagon będzie oferowany w Europie, ale gdzie indziej może trafić, jeśli nie na swój najpopularniejszy rynek? Sedan swoimi wymiarami na poziomie 4710 mm długości sugeruje, że samochód mógłyby pozycjonować się w segmencie kompaktowych kombi i zagrozić Golfowi Variantowi oraz Focusovi kombi. Czekamy z niecierpliwością!
Więcej o marce Kia: