Nowy SUV Kii kończy testy. Teraz ma być tanio
Kia kończy testy swojego nowego SUV-a i szykuje się do wielkiej premiery. Przy czym, o ile premiera będzie wielka, o tyle samo auto już raczej takie nie będzie - ale nie ma co płakać, bo przynajmniej będzie tanie. Albo tańsze.
![Nowy SUV Kii kończy testy. Teraz ma być tanio](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/08/kia-k86322.jpg)
Kia EV9? Minimum 323 900 zł. EV6? 183 854 zł. Niro na Prąd? 169 026 zł. Najmniejszy, póki co, przedstawiciel serii EV, czyli EV3 - 166 900 zł. Takie ceny - nawet z rządowymi dopłatami - są bez wątpienia dla wielu osób zaporowe. Na szczęście Kia szykuje coś jeszcze mniejszego, a co za tym idzie - tańszego.
Kia EV2 "kończy testy"
Takie informacje - powołując się na brytyjski oddział Kii - podał właśnie serwis Auto Express. Może to oznaczać, że auto będziemy mogli zobaczyć oficjalnie jeszcze w tym roku, a nieco wcześniej prawdopodobnie zobaczymy model studyjny, który będzie zapowiadał nadejście wersji produkcyjnej.
I choć egzemplarze testowe wciąż poruszają się po drogach w bardzo skutecznym maskowaniu, a producent uparcie strzeże swoich sekretów, to i tak na temat EV2 albo wiemy sporo, albo wiele możemy się domyślić.
Kia EV2 - jak duży będzie nowy SUV?
Nieduży. Biorąc pod uwagę fakt, że Kia EV3 ma równe 4,3 m długości, EV2 będzie prawdopodobnie celować w długość w okolicach 4 m. Nie wiadomo natomiast, czy EV2 pójdzie w ślady Hyundaia Instera i zmieści się wyraźnie poniżej 4 m - w takim układzie przepaść między EV2 a EV3 byłaby w stanie pomieścić jeszcze jeden model, choć może w taki sposób uda się uniknąć niepotrzebnej rywalizacji EV2 i EV3 między sobą. Za podobieństwem rozmiarowym do Instera - poza związkiem obu marek - przemawia w jakiejś części wygląd zamaskowanych egzemplarzy - zdecydowanie insterowaty.
O elektrycznych samochodach Kii poczytasz też tutaj:
Z EV3 zostaną najpewniej do mniejszego modelu przeniesione dwie rzeczy. Po pierwsze - płyta podłogowa. EV2 ma zostać zbudowane na dość dobrze już znanym E-GMP, z którego korzystają - i będą korzystać - liczne pojazdy z gamy zarówno Kii, jak i Hyundaia. Na napęd na obie osie raczej nie ma co liczyć, ale "przednionapędówka" prawdopodobnie wystarczy większości osób, które zainteresują się tym autem. Ach, tak dla formalności - wykorzystanie platformy E-GMP oznaczałoby, że nie będzie to do końca model bliźniaczy z Insterem, który osadzony został na innej, starszej platformie.
Powodem tego zainteresowanie będzie pewnie w dużej mierze drugi zapożyczony od EV3 element, czyli stylistyka. Dotychczasowe zdjęcia szpiegowskie sugerują, że będzie to auto o raczej charakterystycznych, kanciastych kształtach, z przynajmniej częściowo pionowym układem oświetlenia z przodu. Dla szybkiego przypomnienia - tak wygląda Kia EV3:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2025/02/kia-ev3-my25-delp-highlights-8.jpg)
Będzie więc crossoverowato i z charakterem (może nawet tak), więc jest szansa, że ludzie wybiorą się do salonów. Tym bardziej, że cena powinna być co najmniej niezła.
Kia EV2 - cena
W tej kwestii akurat pojawiło się już kilka nieoficjalnych "propozycji" tego, na ile będzie wyceniona Kia EV2. Kilkukrotnie pojawiały się wzmianki o 25 000 euro, czyli równowartości 105 000 zł, ale dużo bardziej prawdopodobne jest zbliżenie się raczej do ok. 125 - 130 tys. zł. Okolice 100 000 zł zapewne zostaną zarezerwowane dla EV1, o ile pojawi się na rynku, a i jakiś czas temu Kia zapowiadała, że jej elektryczna oferta - wliczając EV2 - będzie się zaczynać od równowartości 30 000 dolarów.
125 - 130 tys. zł sprawi natomiast, że EV2 będzie rywalizować m.in. z takimi autami jak Renault 5, Citroen C3 Aicross, Opel Frontera, Peugeot 208 i Opel Corsa czy MG4. Odrobinę wyższa cena zmuszałaby do rywalizacji m.in. z Citroenem C4, C4X, Peugeotem 2008 czy Skodą Elroq. Co i tak nie zmienia faktu, że przy wspomnianym wcześniej przedziale mielibyśmy do czynienia z jednym z tańszych aut elektrycznych w Polsce, do tego jeszcze łapiącego się na dotacje. Z nimi - przy 30 000 zł dofinansowania - dałoby się może mówić o "crossoverze za 100 000 zł".
Kia EV2 - kiedy?
Najprawdopodobniej w 2026 roku, choć zapewne Kia już niedługo zacznie odsłaniać karty. Jeśli więc ktoś postanowił już teraz biec po rządowe dofinansowanie do zakupu auta elektrycznego - spokojnie, jeszcze jest czas.