REKLAMA

Jeden z moich ulubionych kompaktów przejdzie lifting. Corolla pyta, czy ma się bać

Honda Civic obecnej generacji nie jest hitem rynku, a szkoda. Odmiana po odświeżeniu będzie mieć przypudrowany nosek. Pytanie, czy nie zdrożeje.

Jeden z moich ulubionych kompaktów przejdzie lifting. Corolla pyta, czy ma się bać
REKLAMA

Nigdy nie byłem hondziarzem i nie miałem wozu tej marki, ale doceniam całkiem sporo produktów japońskiej firmy. Zawsze podobał mi się Accord, kiedyś prawie kupiłem Legenda, a aktualnego Civica uznaję za jednego z najlepiej jeżdżących kompaktów, w wielu kwestiach przewyższającego rywali z segmentu premium.

Civic e:HEV doskonale się prowadzi (ten układ kierowniczy to rewelacja) i jest szybki. To hybryda, więc mało pali, ale jednocześnie osiąga 100 km/h realnie w około 7 sekund i dzięki dobrej reakcji na gaz i temu, że CVT dobrze symuluje zmianę biegów, nie ma się wrażenia jazdy tramwajem i nie słychać wycia. Do tego kokpit jest funkcjonalny i ma fizyczne przełączniki, a w środku jest sporo miejsca.

REKLAMA

Ale Civic jakoś nie zawojował rynku

Skoro to takie dobre auto, dlaczego trudno spotkać je na ulicy? Powodów jest kilka. Oprócz tego, że klienci dziś wolą SUV-y, to Civic kosztuje swoje. Cena startuje od 152 700 zł. Marka się broni: że już w standardzie ma mocny silnik (184 KM) i bogate wyposażenie, a rywale są bazowo tańsi, bo mogą być słabsi i skromniejsi. Może to i prawda - i gdyby doposażyć odpowiednio Corollę, ceny wyjdą podobne. Ale, jak widać, część klientów się zniechęca.

Czy lifting pomoże?

honda civic lifting 2025

Do salonów lada dzień trafią Civiki po małym odświeżeniu. Od debiutu auta minęły cztery lata, więc już czas na zmiany.

Co zmodernizowano? Największe różnice widać z przodu. Górny i dolny grill zostały przeprojektowane. Są teraz czarne i wykończone na wysoki połysk. Oprócz tego zderzak ma wyraźniejsze przetłoczenia i zniknęły z niego reflektory przeciwmgielne. Honda tłumaczy, że nowe LED-y są na tyle skuteczne, że dodatkowych lamp nie trzeba.

honda civic lifting 2025


Dodano też nowy, lakierowany spojler przedni, a całość uzupełniają nowe, 18-calowe felgi dostępne w wyższych wersjach wyposażenia oraz opcjonalne akcenty wykończenia w kolorze czarnym, srebrnym lub brązowym. Do palety kolorów dołączył nowy odcień niebieskiego.

We wnętrzu - trochę lepsza jakość

Minimalistyczne wnętrze Civica jest naprawdę ładne, więc nie zmieniano go zbyt mocno. Po liftingu każda wersja wyposażenia otrzymała czarne wykończenie podsufitki i słupków, co ma wyglądać bardziej „drogo”. Wloty powietrza otoczono matowym chromem, co ma delikatnie ożywić projekt.

Najwyższa wersja Advance otrzymała podświetlenie przestrzeni na nogi, a wersja Sport (środkowa) ma teraz standardowo podgrzewaną kierownicę i 10,2-calowy zestaw cyfrowych zegarów. We wszystkich wariantach pojawiła się też ładowarka indukcyjna do smartfonów.

REKLAMA

Ile może kosztować nowy Civic?

Aż prosi się o żart, że po tych zmianach cena sięgnie 250 000 zł. Nie będę jednak tak złośliwy, bo lubię ten wóz. Szkoda tylko, że z gamy wypadł już Type-R. To wspaniały hot hatch w starym stylu. Kto zdążył, ma teraz w garażu młodego klasyka.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-01T15:54:22+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T10:18:15+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T19:30:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T16:03:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T13:41:50+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T15:20:03+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T07:57:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T16:39:21+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T16:18:17+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T13:26:07+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA