Duży nowy SUV trafił do Polski. Hyptec HT może namieszać na rynku
Ilość chińskiej motoryzacji napływającej do Polski może przytłaczać, ale tej propozycji nie będziecie żałować. GAC Hyptec HT wygląda jak Model Y i ma niezłe wyposażenie.

Hyptec HT to elektryczny SUV coupe, który ma przed sobą ważne zadanie. W czasach, gdy trudno o dzień bez informacji dotyczących nowych chińskich samochodów nadciągających na polski rynek, łatwo się pogubić i do nich zniechęcić. Propozycja koncernu GAC jest jednak przykładem auta, któremu warto poświęcić nieco więcej uwagi. Zrozumiecie, gdy zobaczycie, co zaoferuje polskim klientom.





GAC Hyptec HT – wszyscy pomyśleliśmy o tym samym
Nie ma co się oszukiwać – chiński SUV od razu kojarzy się z amerykańskim Modelem Y, a tylne drzwi podnoszone do góry tylko to potwierdzają. Samochód jest jednak jeszcze większy. Mierzy 4935 mm długości, 1920 mm szerokości i 1700 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2935 mm, czyli jest o 4,5 cm większy od Tesli.
Hyptec HT charakteryzuje się prostym nadwoziem i brakiem zbędnych przetłoczeń. W uzyskaniu lepszego oporu aerodynamicznego pomagają mu klamki zlicowane z karoserią. Pod reflektorami znalazły się dodatkowe pionowe światła. Z tyłu samochód wyróżnia się listwą świetlną i kamerą wkomponowaną w trzecie światło stop.
Mogłoby się wydawać, że pochylona linia nadwozia nie zaowocuje przyzwoitymi wymiarami bagażnika. Tymczasem Hyptec HT oferuje 670 litrów przestrzeni bagażowej, co powinno wystarczyć do codziennego użytkowania. GAC postarał się dopracować drobne szczegóły, ale widać, że bardziej niż na praktyczność, stawia na komfort pasażerów.





Wnętrze wyróżnia się na swój sposób
GAC postarał się, by wnętrze modelu Hyptec HT wyróżniało się spośród chińskich konkurentów, którzy słyną z minimalizmu i wyświetlaczy wkomponowanych bez żadnego pomysłu. Wysoko poprowadzony tunel środkowy skrywa miejsce telefon z gniazdami do ładowania. Dodatkowe miejsce zapewnia otwierany podłokietnik, dlatego na brak miejsca na szpargały nie można narzekać.
Przed pasażerem znajduje się wąski element, w który wkomponowano nawiew klimatyzacji. Niestety trudno znaleźć jakiekolwiek fizyczne przyciski, a wszystkimi funkcjami samochodu steruje się za pomocą 14,6-calowego wyświetlacza. Nie jest to jedyny ekran – drugi znajduje się za kierownicą i służy do wyświetlania podstawowych informacji o prędkości i zasięgu.
Przednie wentylowane fotele wykonane z naturalnej skóry Nappa oferują ośmiopunktowy masaż. Umożliwiają też zapamiętanie ustawień, aby za każdym razem nie tracić czasu na znalezienie wygodnej pozycji. Oprócz tego na komfort podróży wpłyną dźwiękochłonne szyby, a drogę umili zestaw 22 głośników z systemem Dolby Atmos 7.1.2.
Osiągi są całkiem niezłe
Hyptec HT został wyposażony w akumulator o pojemności 72,7 kWh, a jego silnik elektryczny napędza tylko tylną oś. SUV generuje 244 KM i 355 Nm, które pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h w 6,8 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 183 km/h, ale w tego typu rodzinnym samochodzie osiągi zazwyczaj liczą się mniej niż oferowany zasięg.
W cyklu mieszanym akumulator pozwala na przejechanie 449 km, ale jeżdżąc po mieście, wartości mogą zbliżyć się do 577 km. Maksymalna moc ładowania akumulatora prądem stałym wynosi 163 kW. To pozwala na osiągnięcie 80 proc. w mniej więcej 30 minut. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym to z kolei 11 kW.
Samochód na rynku polskim będzie dostępny w jednej wersji wyposażenia z 19-calowymi felgami, a klienci będą mogli wybrać jeden z pięciu kolorów nadwozia. GAC Hyptec HT trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku. Za wprowadzenie samochodu na rynek odpowiada Jameel Motors. Sieć dealerska ma objąć kilkanaście punktów sprzedaży na terenie kraju. Jeśli SUV będzie kosztować 190–210 tys. zł, może osiągnąć duży sukces. Dokładne ceny zostaną podane bliżej rynkowej premiery.
Dowiedz się więcej o samochodach marki GAC: