Dacia wypuści nowe kombi. Za 100 tys. zł chce gryźć hit Skody
Uwaga, przerwijcie wszystkie ważne czynności i słuchajcie uważnie, bo nadchodzą ważne ogłoszenia. Dacia planuje wypuścić nowe kombi, które ma walczyć ze Skodą Octavią. Piekło zamarza na naszych oczach.

Dacia to swoisty fenomen, bo tanie auta z Rumunii przestały być obiektem drwin za sprawą jakości wykonania, a stały się solidnym wyborem i jednym z najlepszych wyborów w kategorii cena/jakość. Owszem, czasy bajecznie tanich Dusterów minęły, ale to nic, bo Dacia poszerza swoją ofertę i ma chrapkę na wyższe segmenty, a co za tym idzie - musi walczyć z nowymi rywalami. Właśnie ogłosiła plany na nowy samochód, a ja nie mogę wyjść z podziwu, bo rzuciła rękawicę jednemu z flagowych przedstawicieli rodzinnych aut - Skodzie Octavii. I to w kombi.
Nadchodzi nowa Dacia kombi. Powalczy z Octavią
Dacia uznała, że należy wzmocnić ofertę w segmencie C, więc przedstawiła Bigstera, który szybko zdobył popularność, a w przyszłym roku pokaże swoje opus magnum - kombi segmentu C, które nawiąże walkę z innymi propozycjami. Z racji tego, że Octavia jest tak naprawdę międzysegmentowa, to i nowa Dacia będzie musiała się mocno rozciągnąć. Za podstawę ma służyć platforma używana w Bigsterze. Nazwa kodowa to C-Neo, ale ulegnie zmianie na jakiś bardziej ludzki wyraz. Według Dacii nowy model ma mieć około 4,6 m długości, więc zaledwie kilka milimetrów mniej niż Octavia.

Dlaczego nie kolejny SUV? Przedstawiciele Dacii uważają, że w ich ofercie muszą znaleźć się również auta klasyczne, dla ludzi, którzy nie lubią SUV-ów, bo lubią siedzieć niżej, nie lubią podążać za modą i uważają SUV-y za zbyt ostentacyjne. I tu wchodzi cała na biało nowa Dacia, która zaoferuje najbardziej praktyczny rodzaj nadwozia. Szansę na debiut stworzyła również konkurencja. Ford wycofał Focusa, a Corolla i Astra odjechały z cenami, przez co nie są aż tak atrakcyjne dla kupujących, którzy nadal mają kierować się portfelem i jego stanem przy zakupie auta. I to dla nich powstanie nowy samochód rumuńskiego producenta.

Dacia twierdzi, że sukces Bigstera - ponad 50 tys. zamówień w ciągu pierwszych 6 miesięcy od premiery, pokazuje, że klienci chcą od marki większych aut, ale z zachowaniem rozsądnej ceny. Tym tłumaczona jest wysoka popularność nowego SUV-a, bo kosztuje dużo mniej niż konkurencja, a jednocześnie oferuje przyzwoity poziom wykończenia i wyposażenia. I taka filozofia ma przyświecać Dacii przy nowym kombi. Ideałem ma być cena około 25 tys. euro, a niektórzy mówią, że nawet niżej - 20 tys. euro.
Nowa Dacia kombi - silniki
Tu nie ma żadnych zaskoczeń - to odpowiednik Bigstera, więc będziemy mieli tę samą gamę silnikową. Oczywiście nie zabraknie najnowszej propozycji, czyli hybrid-G 150 4x4, czyli układu z miękką hybrydą, napędem 4x4 za sprawą silnika elektrycznego na tylnej osi. Łączna moc tego nowego układu wynosi 154 KM i co najważniejsze - może być fabrycznie zasilany LPG. Poza tym nowy samochód będzie mógł występować jako klasyczna hybryda o mocy 155 KM lub w odmianie z miękką hybryda i silnikiem spalinowym 1.2 l o mocy 140 KM.
Kombi Dacii ma zachować bojowy styl znany z innych modeli producenta - duży prześwit, sporo plastiku i trochę detali, które mają dać poczucie, że auto zajedzie bardzo daleko. Powiem tyle - czekajcie nastrojeni, bo jest na co.
Więcej o Dacii przeczytacie w:







































