Nareszcie. W konfiguratorze Dacii w końcu pojawił się SUV, o jakim marzycie. Znamy jego ceny
Sporo pisaliśmy ostatnio o nowej Dacii Bigster. Byłem nawet na jej prezentacji – jeździłem hybrydową wersją i udawało mi się osiągać spalanie niewiele przekraczające 4 litry na 100 km. Wspaniały wynik, ale czy może być coś lepszego? Owszem – nazywa się to LPG.

Dacia od początku zapowiadała, że Bigster będzie dostępny z instalacją LPG, ale nie zwróciliśmy uwagi na fakt, że taka konfiguracja nie była dostępna na stronie producenta. Nie pisaliście do nas o tym w mailach – to wasza wina. W końcu jednak Dacia naprawiła swój błąd. Od wczoraj można zamówić Bigstera z zespołem napędowym łączącym dwupaliwowe zasilanie (benzyna-LPG) z technologią mild hybrid 48 V.
Czytaj więcej:
Bigster mild hybrid-G 140 jest wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który współpracuje z układem mild hybrid 48 V. Dacia chwali się, że dzięki połączeniu LPG i benzyny auto oferuje imponujący zasięg – nawet do 1450 km. Pisałem już o tym długim zasięgu, a w tym tekście poznacie moją opinię na ten temat. Tak czy inaczej, zbiorniki mają łączną pojemność 99 litrów. Samochód może pomieścić 50 litrów benzyny i 49 litrów LPG w zbiorniku umieszczonym pod podłogą bagażnika, co wpływa na przestronność wnętrza.
Ile kosztuje Dacia Bigster z LPG?
Bigster mild hybrid-G 140 dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Przewidywany czas dostawy to jesień 2025. Oto ceny poszczególnych wersji:
- Essential mild hybrid-G 140 – 101 200 zł
- Expression mild hybrid-G 140 – 108 700 zł
- Extreme mild hybrid-G 140 – 117 400 zł
- Journey mild hybrid-G 140 – 117 000 zł
Czujecie się skuszeni?
Niestety, w tym słoiku miodu jest łyżka dziegciu. Opisywany model ma manualną skrzynię biegów, którą coraz więcej klientów uważa za rozwiązanie… no, powiedzmy: mało atrakcyjne. Na samochód idealny – łączący wszystkie zalety świata – przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jak długo? Tego jeszcze nie wiadomo…