REKLAMA

Znamy ceny nowego rywala Tesli Model Y. BYD Sealion 7 postawił na wyzwania

BYD — znacie tego chińskiego producenta samochodów, bo sponsorował piłkarskie mistrzostwa Europy. Do tych trzech liter dodajcie Sealion 7 i macie rywala Tesli Model Y z trudnym zadaniem opisanym w cenniku.

Znamy ceny nowego rywala Tesli Model Y. BYD Sealion 7 postawił na wyzwania
REKLAMA

Nie będę przedłużał. Jeśli ktoś pragnie dowiedzieć się więcej o modelu BYD Sealion 7, musi poczytać nasze poprzednie teksty.

REKLAMA

BYD Sealion 7 - poprzednie teksty:

W jednym z tych tekstów red. Mikołaj Adamczuk napisał, że to SUV średniej wielkości — to prawda. I że jest absurdalnie szybki — to też prawda. Oraz że jest szansa, że będzie absurdalnie tani — to nie zestarzało się najlepiej. Poznaliśmy ceny BYD Sealion 7.

BYD Sealion 7 - wyposażenie i polskie ceny

BYD obrał inną drogę niż pozostałe chińskie marki szturmujące Europę. Nie prowadzi walki na niskie ceny. Historia oceni ten wybór, bo dla klientów liczy się przede wszystkim niska cena. Ale miałem nie przedłużać, ceny.

BYD Sealion 7 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Cennik rozpoczyna kwota 219 900 zł.

Tyle, czyli 219 900 zł, zapłacimy za wersję Comfort, w której dostaniemy:

  • akumulatory Blade o pojemności 82,5 kWh
  • zasięg według WLTP: 482 km
  • maksymalna moc ładowania prądem stałym: 150 kW
  • napęd na tył
  • moc 230 kW, 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s
  • opony Continental w rozmiarze 19 cali
  • wegańskie skórzane fotele
  • elektryczny obrotowy ekran dotykowy 15,6 cal
  • kamera panoramiczna 360°
  • system dźwiękowy Dynaudio (12 głośników)
  • panoramiczny dach
  • elektrycznie regulowana osłona przeciwsłoneczna

Stopień wyżej i 20 tys. zł więcej spotkamy wersję Design AWD za 239 900 zł, a w niej:

  • wszystko to co w wersji Comfort
  • zasięg WLTP: 456 km, czyli mniej niż w bazowej wersji
  • napęd AWD (przez to zasięg jest niższy)
  • moc 390 kW, 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s
  • 20-calowe opony Michelin
  • ekskluzywne czerwone zaciski hamulcowe
  • technologia iTAC (jest inteligentna kontrola dopasowania momentu obrotowego, zapobiegająca uślizgom kół).

A na szczycie cennika jest wersja Excellence AWD w cenie 247 900 zł, która ma:

  • wszystko z wersji Design AWD, a także
  • akumulator Blade 91,3 kWh
  • zasięg WLTP: 502 km
  • maksymalna moc ładowania DC: 230 kW
  • skórzane fotele Nappa
  • wyświetlacz przezierny.

A największy rywal?

Zanim o rywalu. BYD oferuje gwarancję, której główne zasady przedstawiają się tak:

  • podstawowa gwarancja: 6 lat lub 150 000 km
  • bateria zasilająca: 8 lat lub 200 000 km (SOH ≥ 70%)
  • silnik napędowy i sterownik silnika napędowego: 8 lat lub 150 000 km.
REKLAMA

Pora na mini porównanie z cenami głównego rywala. Tesla Model Y — najchętniej kupowane auto w Europie w 2023 r., a pewnie i na świecie - obecnie swój cennik zaczyna od 204 900 zł. Jest więc tańsze od BYD Sealion 7, ale na papierze ma mniejszy zasięg. Wersja Long Range z dużo większym zasięgiem (600 km) wciąż jest tańsza niż bazowy Sealion 7. Najtańsza wersja z napędem na cztery koła to koszt 224 900 zł, czyli taniej od najtańszego AWD modelu BYD. Droższa jest tylko wersja Performance, o 10 tys. zł, ale za to szybsza o prawie sekundę w sprincie do setki.

Każde auto podobne do Tesli Model Y, ale nie oburzająco tańsze od niej, czeka trudne rynkowe zadanie. Ekskluzywne czerwone zaciski hamulcowe mogę nie pomóc.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA