BYD prezentuje nowego SUV-a. Sealion to konkurent najpopularniejszego auta na świecie
Chińska marka BYD podczas tegorocznego salonu w Paryżu zaprezentowała SUV-a średniej wielkości. Może być absurdalnie szybki i jest szansa, że będzie też absurdalnie tani.
Chińczycy z BYD są ewidentnie zafascynowani światem morskim. Ich modele to m.in. Dolphin (delfin) i Seal (foka). Teraz do wodnego stada dołącza Sealion 7. To chyba „Sea Lion”, czyli „lew morski”, ale marka upiera się, by tę nazwę zapisywać razem. Teraz brzmi trochę jak „medalion”. W „imionach” wozów z Państwa Środka można się pogubić, ale niewykluczone, że ten model akurat zapamiętacie, bo będzie popularny.
BYD Sealion 7 - co to za samochód?
Mówimy tu o aucie mierzącym nieco ponad 4,8 metra. To oznacza, że konkuruje przede wszystkim z Teslą Model Y, a także z Fordem Mustangiem Mach-E, Nissanem Ariyą, Skodą Enyaq, VW ID.4 czy Kią EV6. Stylistyka nie jest rewolucyjna - BYD wyraźnie nie lubi szokować. Opadająca linia dachu może jednak zwracać uwagę.
Czym wyróżnia się BYD Sealion 7? „Rewolucyjna bateria Blade oraz konstrukcja Cell-to-body” - wymienia producent. To pierwsze to akumulator o wysokiej gęstości energii (czyli bateria może być mniejsza i lżejsza przy danej pojemności), a drugie oznacza, że wspomniany akumulator jest zintegrowany z całą konstrukcją samochodu, tworząc mocną strukturę zwiększającą sztywność wozu.
BYD Sealion 7 - osiągi i cena
Chińczycy lubią dawkować napięcie i podawać przy okazji prezentacji tylko niektóre dane. W tym wypadku pochwalili się, że auto w topowej wersji z napędem na cztery koła będzie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Maksymalna moc ładowania to 230 kW, a maksymalna pojemność akumulatora wynosi 91,3 kWh.
Nie podano ani danych dotyczących mocy silników ani tego, jakie osiągi będą prezentować słabsze odmiany. Gdy zerkniemy na rynek chiński - na którym Morskilew (ha, ha) oferowany jest od zeszłej jesieni, pod nieznacznie inną nazwą, zobaczymy, że tamtejsze odmiany mają 228, 308 i 523 KM. Bazowe wersje korzystają z napędu na tył. U nas sytuacja w tabeli z danymi technicznymi najpewniej będzie prezentować się podobnie.
Ile może kosztować nowy BYD? To cena zadecyduje o jego szansach na sukces. Aby naprawdę zrobić karierę, powinien kosztować mniej niż Tesla Model Y. Ale pobicie cen amerykańskiego wozu zaczynających się od 204 990 zł nie będzie łatwe. Jeśli Sealion 7 będzie tańszy, wkroczy już na naprawdę budżetowe tereny. Kto kibicuje chińskim wozom, niech trzyma za to kciuki.