Tęsknisz za BMW serii 1 z napędem na tył? Polubisz nowego hatchbacka z Chin
BYD Seal 06 GT już wkrótce ujrzy światło dzienne. To mocny, elektryczny hatchback z napędem na tył. Będzie sprzedawany na całym świecie - więc w Polsce też.
BMW serii 1 w swoich dwóch pierwszych generacjach było jedyne w swoim rodzaju, bo tylnonapędowe. Owszem, z badań wynikało podobno, że wielu klientów nie miało zielonego pojęcia, na którą oś wędrowała moc, a siec obiegają filmiki o tym, jak ludzie zakładali łańcuchy śniegowe na przód. Ale grupa klientów, która wiedziała, o co w tym wszystkim chodzi, potrafiła docenić Jedynkę. Niestety, była zbyt mała. I dlatego nowa generacja ma napęd na przód i wygląda jak van.
Nie ma już na rynku właściwie żadnego tylnonapędowego hatchbacka
OK, jest Volkswagen ID.3, ale to taki trochę hatchback, trochę van. Ten segment zawsze był mikroskopijny, a teraz kompletnie przestał istnieć. Czy powróci?
Wydawałoby się, że nie ma na to najmniejszych szans. Ale elektryczna rewolucja, której właśnie jesteśmy świadkami, daje nam nowe możliwości. No i dają je także Chińczycy.
Oto BYD Seal 06 GT
BYD niedawno wszedł do Polski. W „morskim” nazewnictwie marki można się nieco pogubić, więc czas na małą ściągawkę. Dolphin to nieduży hatchback, walczący ze wspomnianym VW ID.3. Seal to sedan, konkurujący z Teslą Model 3, a Seal U jest SUV-em, dostępnym jako elektryk i hybryda.
Wkrótce do gamy dołączy jeszcze Seal 06 GT. Oficjalny pokaz tego modelu zaplanowano podczas salonu w Chengdu, który zaczyna się 30 sierpnia. Warto poznać go bliżej, bo mówimy tu o modelu globalnym. Na początku przyszłego roku może pojawić się na rynkach poza Chinami - w tym w Europie, a więc i w Polsce. Teraz Chińczycy pokazali wóz na pierwszym, oficjalnym zdjęciu.
BYD Seal 06 GT dostanie napęd na tył. I nie tylko
Powstanie przy wykorzystaniu najnowszej architektury e-Platform 3.0 Evo. Mówimy o modelu elektrycznym. Będzie mierzyć 4630 mm (czyli nieco więcej niż typowy kompakt). Stylistykę zapowiedział wcześniejszy prototyp Ocean-M. Dzisiejsze zdjęcie wiele nie rozjaśnia. Wersja seryjna będzie podobna do konceptu, więc wiemy już, czego się spodziewać.
Auto otrzyma najpewniej akumulatory o pojemności 60 i 73 kWh. Zasięg według chińskich norm mogą wynosić od 505 do 605 km. Moc: od 224 do 421 KM. Mocniejsza odmiana ma dwa silniki i napęd na cztery koła.
Czy miłośnicy serii 1 przesiądą się na BYD-a?
Kierowany do "młodych klientów" BYD Seal 06 GT może dołączyć do plejady gwiazd z segmentu tylnonapędowych hatchbacków - czyli do wspomnianej serii 1, a także do… Renault Clio V6. Powinien być od nich wszystkich szybszy i tańszy. Klienci muszą "tylko" przełknąć fakt, że mówimy o aucie na prąd. Czekamy na premierę.