BYD wchodzi do Polski z autami osobowymi. Ile BYDzie trzeba zapłacić?
Chińska marka BYD oficjalnie rozpoczyna sprzedaż samochodów osobowych na polskim rynku. W gamie znajdą się - jak na razie - trzy modele.
Marka BYD to jedna z firm, o której w ostatnich latach zrobiło się głośno. Firma, której nazwa jest skrótem od „Build Your Dreams” zapowiada ostrą walkę cenową z utytułowanymi rywalami. W dziedzinie marketingu też poczyna sobie śmiało - BYD będzie sponsorem piłkarskiego Euro z Niemczech. Chińska marka wygrała wyścig o wspieranie wielkiego turnieju w ojczyźnie Volkswagena i Audi? To może brzmieć szokująco, ale tak… dziś wyglada świat.
Teraz BYD debiutuje w Polsce z gamą aut osobowych
Wozy tej marki były już u nas sprzedawane, ale mówiliśmy wtedy o modelach użytkowych, które… nie do końca stanowią konkurencję dla aut, które już znamy. Osobówki mogą namieszać znacznie mocniej.
BYD-y będą w Polsce oferowane przez trzech dealerów. To salony Krotoski w Warszawie, Plichta w Gdyni i Zasada-Cichy w Bydgoszczy i Poznaniu. W ofercie będą, jak na początek, trzy modele.
To Dolphin, Seal i Seal U
Mówimy jak na razie o samochodach elektrycznych. Dolphin to hatchback segmentu B (albo małego C), mierzący ok. 4,2 m. Jest dostępny z silnikami o mocy 95 lub 177 i 204 KM. Akumulator ma 44,9 kWh pojemności w dwóch słabszych wersjach i 60,4 kWh w topowej. Ceny takiego auta startują od 141 tysięcy złotych.
BYD Seal jest najnowszym modelem firmy. Rywalizuje z Teslą Model 3 i przejeżdża na jednym ładowaniu 520-570 km. Kosztuje od 207 tysięcy złotych w górę. Ma 313 lub 531 KM. Mocniejsza wersja ma dwa silniki i napęd AWD. Wóz korzysta z architektury 800 V, co poprawia szybkość ładowania.
Seal U rywalizuje z Teslą Model Y
Ma 217 KM i trzeba na niego wydać co najmniej 190 tysięcy złotych. Akumulator takiego wozu mieści 71,8 kWh lub 87 kWh.
Pierwsze egzemplarze aut marki BYD trafią do salonów w sierpniu. W planach jest także wprowadzenie hybryd plug-in. Czy Tesla jest w tarapatach? Zobaczymy, jak BYD-zie...