REKLAMA

BYD wchodzi do Polski z autami osobowymi. Ile BYDzie trzeba zapłacić?

Chińska marka BYD oficjalnie rozpoczyna sprzedaż samochodów osobowych na polskim rynku. W gamie znajdą się - jak na razie - trzy modele.

BYD wchodzi do Polski z autami osobowymi. Ile BYDzie trzeba zapłacić?
REKLAMA

Marka BYD to jedna z firm, o której w ostatnich latach zrobiło się głośno. Firma, której nazwa jest skrótem od „Build Your Dreams” zapowiada ostrą walkę cenową z utytułowanymi rywalami. W dziedzinie marketingu też poczyna sobie śmiało - BYD będzie sponsorem piłkarskiego Euro z Niemczech. Chińska marka wygrała wyścig o wspieranie wielkiego turnieju w ojczyźnie Volkswagena i Audi? To może brzmieć szokująco, ale tak… dziś wyglada świat.

REKLAMA

Teraz BYD debiutuje w Polsce z gamą aut osobowych

byd
BYD Seal U

Wozy tej marki były już u nas sprzedawane, ale mówiliśmy wtedy o modelach użytkowych, które… nie do końca stanowią konkurencję dla aut, które już znamy. Osobówki mogą namieszać znacznie mocniej.

BYD-y będą w Polsce oferowane przez trzech dealerów. To salony Krotoski w Warszawie, Plichta w Gdyni i Zasada-Cichy w Bydgoszczy i Poznaniu. W ofercie będą, jak na początek, trzy modele.

To Dolphin, Seal i Seal U

BYD Seal

Mówimy jak na razie o samochodach elektrycznych. Dolphin to hatchback segmentu B (albo małego C), mierzący ok. 4,2 m. Jest dostępny z silnikami o mocy 95 lub 177 i 204 KM. Akumulator ma 44,9 kWh pojemności w dwóch słabszych wersjach i 60,4 kWh w topowej. Ceny takiego auta startują od 141 tysięcy złotych.

BYD Seal jest najnowszym modelem firmy. Rywalizuje z Teslą Model 3 i przejeżdża na jednym ładowaniu 520-570 km. Kosztuje od 207 tysięcy złotych w górę. Ma 313 lub 531 KM. Mocniejsza wersja ma dwa silniki i napęd AWD. Wóz korzysta z architektury 800 V, co poprawia szybkość ładowania.

Seal U rywalizuje z Teslą Model Y

byd
BYD Seal U
REKLAMA

Ma 217 KM i trzeba na niego wydać co najmniej 190 tysięcy złotych. Akumulator takiego wozu mieści 71,8 kWh lub 87 kWh.

Pierwsze egzemplarze aut marki BYD trafią do salonów w sierpniu. W planach jest także wprowadzenie hybryd plug-in. Czy Tesla jest w tarapatach? Zobaczymy, jak BYD-zie...

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA