REKLAMA

399 zł miesięcznie. Cena nowego BYD-a odsyła Dacię w nieprzyjemne miejsce

BYD Dolphin Surf ma już swoją polską cenę. Jest szokująco dobra i o wiele niższa niż ktokolwiek by się spodziewał. Segment budżetowych, miejskich aut elektrycznych nie będzie już wyglądał tak, jak wcześniej.

BYD Doplhin surf cena polska
REKLAMA

Byłem dziś na jazdach modelem BYD Dolphin Surf. O tym, jak jeździ, jeszcze napiszę - teraz zdradzę tylko, że jeździ „drożej” niż sugerowałaby to cena. Gdy testy się rozpoczynały, nie znaliśmy jeszcze kwot z cennika. Wraz z kolegami obstawialiśmy, ile może kosztować BYD segmentu B. Padały odpowiedzi: „pewnie 119 tysięcy przed dopłatami”, „110 tysięcy”, ewentualnie „jak będzie stówka, to będzie hit”.

Ale tego nikt się nie spodziewał

REKLAMA

BYD Dolphin Surf (surfujący delfin?) to model o długości 3,99 m, szerokości 1,72 m i wysokości 1,59 m. Rozstaw osi wozu to 2,5 m. Mniej więcej podobne wymiary ma Renault 5 E-Tech, a Leapmotor T03 i Dacia Spring są znacznie mniejsze.

W ofercie są trzy wersje (Active, Boost, Comfort) i dwie odmiany silnikowe. Active i Boost są zestawiane z motorem o mocy 88 KM, a Comfort ma 156 KM. Pojemność akumulatora wersji Active to 30 kWh, a pozostałe odmiany mają baterie 43,2 kWh. Zasięg według WLTP: 220 km w wersji tańszej i 310-322 w droższych (najdroższa ma 310 km, bo wyposażenie waży). Maksymalna moc ładowania DC to od 65 do 85 kW.

BYD Dolphin Surf Active kosztuje od 82 700 zł

W wyposażeniu tego auta są już takie elementy, jak: obracany ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala, tylne czujniki parkowania i kamera cofania, światła do jazdy dziennej LED, funkcja zasilania z pojazdu V2L, bezkluczykowy dostęp, uruchamianie auta z wykorzystaniem technologii NFC, adaptacyjny tempomat, klimatyzacja i elektrycznie regulowane lusterka boczne.

BYD Doplhin surf cena polska

BYD łapie się na dopłaty

BYD chwali się, że po odliczeniu maksymalnych możliwych dotacji z programu „NaszEauto” (40 000 zł) cena spada do kwoty, za którą dwie dekady temu kupowało się skromną Pandę. W finansowaniu cena to 399 zł miesięcznie (zapewne netto).

Jeśli chodzi o ceny innych wersji - Boost jest wyceniony na 97 700 zł, a Comfort na 110 500 zł. Też mogą być objęte dopłatami. Za widoczny na zdjęciach, "odblaskowy" lakier dopłacać nie trzeba.

Głównymi konkurentami BYD-a są Dacia Spring i Leapmotor T03. Pierwszy z tych modeli kosztuje od 76 900 zł, ale w standardzie nie ma nawet klimatyzacji. Leapmotor T03 kosztuje od 84 900 zł, ale jest mniejszy i ciaśniejszy. Dolphin Surf jeździ lepiej od obydwu tych aut. W przypadku Dacii to trochę tak, jakby porównywać jazdę PKS-em Sieradz z lotem w biznes klasie.

Czas na typowe podsumowanie: Chińczycy nas zjedzą, wszystko stracone, inne marki mogą się już pakować. Czy na pewno? Nie jestem taki pewien, ale ta oferta jest rzeczywiście rewelacyjna.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-21T14:09:09+02:00
Aktualizacja: 2025-05-21T10:54:22+02:00
Aktualizacja: 2025-05-21T10:14:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-21T09:03:38+02:00
Aktualizacja: 2025-05-20T15:50:19+02:00
Aktualizacja: 2025-05-20T10:45:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-19T13:55:11+02:00
Aktualizacja: 2025-05-19T12:20:04+02:00
Aktualizacja: 2025-05-19T10:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-05-18T15:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA