Przedłużone BMW serii 3 istnieje i nie może cię skrzywdzić. Właśnie wchodzi na rynek
Gdy mowa o wydłużonych wersjach nadwozia, wiadomo, że chodzi o rynek azjatycki. Nie bez powodu napisałem „azjatycki”, a nie chiński, ponieważ BMW serii 3 LWB będzie dostępne w Indiach.

W Europie wydłużone wersje nadwozia, zwane potocznie long, dotyczą głównie limuzyn segmentu F. W Azji natomiast nie potrzeba wysiłku, by na drodze spotkać przedłużone warianty segmentu D. Audi A4L – zastąpione niedawno przez A5L, czy Mercedes-Benz Klasy C long to norma. Teraz do grona przedłużonych niemieckich limuzyn dołączyło BMW ze swoją serią 3 LWB, ale tylko na rynku indyjskim. Być może w przyszłości jego dostępność zostanie rozszerzona o Chiny.

Więcej trójki w trójce
BMW serii 3 LWB jest dłuższe od europejskiego wariantu o 10,6 cm. Auto w tej wersji ma więc 4819 mm długości. To więcej niż seria 5 generacji E39. Wydłużenie karoserii jest najbardziej odczuwalne w kwestii rozstawu osi, który wynosi teraz 2961 mm zamiast 2851 mm i zapewnia dodatkową przestrzeń na nogi.
Więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu powinno być powodem do dumy. Mimo to oddział BMW India nie udostępnił żadnych zdjęć, na których widać tylną część samochodu. Mam na to rozwiązanie – wystarczy odwiedzić indyjski konfigurator BMW, gdzie wydłużony wariant jest już dostępny. Widać, że kanapa nie odróżnia się zbytnio od krótkiego wariantu, więc chyba znalazłem powód braku zdjęć.

Do wyboru diesel i benzyna
Wydłużone trójki oferowane w Indiach są dostępne zarówno z silnikiem Diesla, jak i benzynowym. Wariant 320Ld ma 2-litrowy silnik o mocy 190 KM i 400 Nm. To przekłada się na prędkość maksymalną 230 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,6 s. Mocniejsza 330Li to także 2-litrowy silnik R4, jednak o mocy 258 KM i 400 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Ceny BMW 320Ld zaczynają się od 620 0000 rupii indyjskich, co po obecnym kursie przekłada się na 283 481 zł. Krótsze 320d w Polsce to wydatek 227 500 zł. Tym razem chyba nie warto wybierać się Indii, ale trzeba przyznać, że tamtejszy rynek oferuje coś, co w Europie wydaje się niezłym egzotykiem.

Dowiedz się więcej o BMW: