Oto nowe BMW serii 3 G20. Mamy oficjalne zdjęcia. Na razie z konfiguratora
Premiera najnowszego BMW serii 3 odbędzie się dopiero za kilka dni podczas salonu samochodowego w Paryżu, ale wiadomo już, czego dokładnie możemy się spodziewać i jak nowy model będzie wyglądał z różnymi opcjami.
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/BMW_serii_3_G20_open.png)
Na nową „Trójkę” czeka masa miłośników motoryzacji na całym świecie. Jedni są jej po prostu ciekawi, drudzy planują zakup tego auta. Albo w salonie, albo za kilkanaście lat w komisie – ale planują. Sporo takich osób pisuje na amerykańskim forum bimmerpost.com. Powstał tam już specjalny dział poświęcony najnowszemu BMW 3 G20. Co więcej, kilku użytkowników zdołało nawet skonfigurować ten model.
Gdzie to zrobili? To… zagadka.
Na początku kilka słów wyjaśnienia: wszystkie przedstawiane wizualizacje wyglądają tak, jak z oficjalnego konfiguratora BMW. Również użytkownicy forum piszą, że to właśnie tam powstały. Problem polega na tym, że obecnie ani na amerykańskiej ani na niemieckiej czy polskiej witrynie marki w konfiguratorze nie da się znaleźć serii 3 G20. Czy był to wyciek? Czy ktoś z BMW omyłkowo za wcześnie dodał nowy model na stronę? A może to po prostu zaplanowana akcja?
Tego nie wiemy. Ale spójrzmy, co skonfigurowali Amerykanie.
To doskonała okazja, by przyjrzeć się serii 3 w całej okazałości i w różnych wersjach.
Na początku: nowe BMW serii 3 w wersji 330i z felgami, pakietem i hamulcami M Sport, w kolorze Portimao Blue. Oczywiście w Polsce samochód nie będzie miał obrysówek na błotnikach. Przyjrzyjmy się dokładnie tej sylwetce. Trudno się spodziewać, że będzie rewolucyjna czy zaskakująca, to raczej kolejna „wariacja” na temat tego samego. Ale w serii 3 właśnie o to chodzi. Wydaje się, że kilka centymetrów dodatkowego rozstawu osi poprawiło proporcje, a dzięki innym reflektorom z przodu wóz wydaje się szerszy. O ile ciągłe zwiększanie „nerek” z przodu w przypadku niektórych modeli wygląda już groteskowo, to w przypadku serii 3 aż tak nie razi. Pewne zastrzeżenia mam tylko do tyłu auta. Czy tylko ja widzę tu Lexusa IS?
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-01.png)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/3.png)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-02.png)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-04.png)
Tutaj: kolejny egzemplarz z pakietem M Sport. Wygląda jeszcze lepiej, prawdopodobnie za sprawą ciekawszych felg i lakieru. Niektórzy użytkownicy forum porównują agresywny wygląd przodu z „emkowymi” zderzakami do modelu M2. Coś w tym jest.
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/BMW_serii_3_G20_open.png)
Do gamy serii 3 dodano cztery nowe kolory. Ostatni może wyglądać bardzo ciekawie na żywo.
Dravit Grey
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-09.jpg)
Tansanit Blue II
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-10.jpg)
Citrin Black II
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-11.jpg)
Vermont Bronze
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-12.jpg)
Pora na wnętrze. Niektórzy mogą powiedzieć, że „gdzieś już to widzieliśmy”. Owszem – prawdopodobnie przy okazji tekstów o nowej serii 8, nowym X5 i Z4. Tutaj zastosowano zbliżony kształt nawiewów. Jak zwykle: plus dla BMW za pozostawienie wielu fizycznych przycisków. A czy na niektórych zdjęciach czegoś wam brakuje? Jak piszą użytkownicy forum, gdy zaznacza się opcję sportowej, automatycznej skrzyni biegów, z wnętrza znika lewarek zmiany przełożeń. W takim razie, być może zamiast niego pojawią się przyciski lub lewarek będzie się wysuwał. Ale równie prawdopodobne jest to, że chodzi tu po prostu o błąd w grafice konfiguratora.
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-16.jpg)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-17.jpg)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-18.jpg)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-07.jpg)
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-08.jpg)
Tutaj mamy nieco skromniej wyglądającą wersję bez pakietu M, ale za to z pakietem Sport Line.
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-13.jpg)
Na koniec: porównanie tego, jak nowe BMW serii 3 wygląda z profilu w porówananiu ze schodzącą generacją.
![BMW serii 3 G20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/10/Nowe-BMW-serii-3-14.jpg)
Czekamy jeszcze na to, jak będzie wyglądać nowe BMW serii 3 z najmniejszymi felgami i bez żadnych pakietów. Takie wersje są lubiane przez floty w Polsce, będziemy je więc często oglądać na naszych ulicach. No i czekamy na oficjalną premierę. Na pewno o niej napiszemy.