Koniec czekania. BMW zaprezentowało modele M8 i M8 Competition. 625 KM to w sam raz
Jak dotąd, chętni na zakup nowego BMW serii 8 musieli wybierać pomiędzy 320-konnym dieslem 840d a 530-konnym benzyniakiem M850i. Jeśli dla kogoś było to zbyt mało, do gamy właśnie dołącza topowe M8.
![BMW M8 2019](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/bmw-m8-logo.jpg)
Zacznijmy od najważniejszego, czyli od silnika.
BMW M8 nie otrzymało zupełnie nowej jednostki napędowej, ale też nie można powiedzieć, by ktokolwiek się tego spodziewał. Pod maską znajdziemy więc 4,4-litrowe V8 pochodzące z modelu M5, generujące w wersji standardowej 600 KM, a w ostrzejszym wariancie Competition - 625 KM. Maksymalny moment obrotowy obu wersji jest taki sam i wynosi 750 Nm.
![BMW M8 2019](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/bmw-m8-coupe-1024x683.jpg)
Napęd jest przenoszony na obie osie za pośrednictwem systemu xDrive oraz 8-biegowej, automatycznej skrzyni biegów Steptronic. Taki zestaw ma pozwalać na przyspieszanie do 60 mph (97 km/h) w 3,1 s w M8 Coupe oraz 3,2 s w wersji z otwartym nadwoziem. Modele Competition mają załatwiać sprawę w czasie o 0,1 s krótszym. Prędkość maksymalna to standardowo 250 km/h, ale możliwe będzie dokupienie pakietu M Driver's podnoszącego tę wartość do 305 km/h.
M8 uzbrojono także w układ wydechowy z klapkami, dzięki którym auto może jeździć relatywnie cicho lub wprawiać w drżenie szyby w oknach okolicznych budynków.
![BMW M8 2019](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/bmw-m8-silnik-1024x683.jpg)
Oprócz napędu na 4 koła, o odpowiednią przyczepność dba zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy.
Najostrzejszy wariant BMW serii 8 wyposażono w zawieszenie adaptacyjne. W M8 Competition jest ono sztywniejsze niż w zwykłym M8, m.in. za sprawą twardszych sprężyn. Do wyboru będą dwa rodzaje hamulców - zwykłe, z 15,5-calowymi przednimi tarczami, oraz ceramiczne - w tym przypadku średnica tych tarcz rośnie do 15,75 cala.
A jak ze stylistyką?
Względem standardowych wariantów serii 8 jest oczywiście kilka zmian, ale nie są one nad wyraz duże, szczególnie na tle wersji M850i. Mamy do czynienia głównie z groźniej wyglądającym przodem auta czy też z innymi wzorami felg. We wnętrzu najbardziej zauważalną zmianą są nowe fotele.
![BMW M8 2019](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/bmw-m8-coupe-wnetrze-1024x683.jpg)
BMW M8 - ceny i dostępność
Oficjalna, publiczna prezentacja BMW M8 będzie miała pod koniec czerwca. Wiadomo już jednak, że auto będzie produkowane od września br. Na polskie ceny trzeba będzie jeszcze poczekać - w sieci krążą co prawda informacje o kwotach rzędu 133 tys. dol. za M8 Coupe, ale w złotówkach byłoby to zaledwie 0,5 mln. - o niemal 100 tys. mniej, niż kosztuje model M850i. Cóż, nie jest tajemnicą, że Amerykanie mają tańsze auta...
Najprawdopodobniej należy się spodziewać cen o ok. 20 proc. wyższych od wspomnianego M850i - oznaczałoby to wydatek w wysokości przekraczającej 700 tys. zł, oczywiście bez opcji. Odpowiednio droższy będzie model Cabrio - w modelach 840i oraz M850i dopłata do tego rodzaju nadwozia wynosi w Polsce 37 600 zł. Dodatkowych kilkanaście tys. zł trzeba będzie dorzucić do M8 Competition Coupe, natomiast cena M8 Competition Cabrio zapewne będzie zdecydowanie bliższa 800 niż 700 tys. zł.
![BMW M8 2019](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/bmw-m8-cabrio-1024x683.jpg)
Ale to i tak nieźle.
Wszystko jest względne - wybierzmy odpowiedni punkt odniesienia i okaże się, że w nowym BMW będzie można liczyć na osiągi lepsze niż np. w Astonach V8 Vantage (czy nawet DB11 V12), za sporo niższą cenę. Bawarska marka chwilowo nie musi się też zbyt mocno obawiać konkurencji z własnego podwórka, bowiem Mercedes kończy produkcję aktualnego SL-a (na kolejnego trzeba będzie trochę poczekać), a klasa S Coupe/Cabriolet to nie aż tak bliska konkurencja - choćby z powodu wyższej masy własnej i gorszych osiągów.
Jak dobre by jednak nowe BMW M8 nie było, jednego i tak mi tu będzie brakować - otwieranych reflektorów.