Audi Sport Quattro S1 powróci! Ale nie jako Audi i nie z napędem Quattro
Inspirowany legendarnym Audi samochód elektryczny E-Legend EL1 ma wyjechać na drogi pod koniec 2023 r.
![E-Legend EL1](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-5-1180x645.jpg)
Co jakiś czas na światło dzienne wypływają kolejne projekty zapowiadające wskrzeszenie jakiejś legendy sprzed lat. I niekoniecznie chodzi o chore wizje budowania Fiatów 126, Syren albo Polonezów. Tym razem ktoś wziął na tapet legendarny model Audi.
![E-Legend EL1](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-13-1024x682.jpg)
Audi Sport Quattro na prąd nazywa się E-Legend EL1
E-Legend należy do Marcusa Holzingera – człowieka, który pracował jako projektant dla Grupy Volkswagena, a teraz 35 km na północ od Ingolstadt otwiera firmę produkującą samochody. Tzn. póki co jeszcze żadnego nie zbudował, poza imponująco wyglądającą skorupą na kołach. Ale plany ma ambitne.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-10-1004x1024.jpg)
Na koniec 2023 roku chce dostarczyć klientom pierwsze egzemplarze E-legend EL1
Pojazd ten, inspirowany legendarnym modelem Audi, ma mieć trzy silniki elektryczne dostarczające w sumie 805 KM mocy. Auto ma startować do setki w 2,8 s i rozpędzać się do 255 km/h. I to właściwie prawie wszystko, co o nim wiadomo. Prawie, bo niedoszły producent obiecuje jeszcze 400 km zasięgu z zamontowanych pod podłogą akumulatorów o pojemności 90 kWh. Oczywiście miałyby one zasilać silniki napędzające wszystkie koła i prawdopodobnie będą pochodziły od Porsche. Prawdopodobnie, bo oficjalnie zapowiedziano, że będą to moduły wykorzystywane przez „niemieckiego producenta samochodów sportowych o wysokich osiągach”.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-2-1024x1024.jpg)
Póki co pokazano prawdziwy model auta w skali 1:1. Projektanci zaznaczają, że wersja produkcyjna może wyglądać trochę inaczej. Produkcyjna, bo zaplanowano powstanie 30 egzemplarzy. W przyszłym roku mamy zobaczyć prototyp, a rok później – pierwsze egzemplarze dla klientów. O ile jacyś się znajdą, bo auto ma kosztować milion euro. Jeśli znajdą się chętni, to Holzinger zapowiada rozszerzenie gamy o kolejne modele inspirowane rajdówkami sprzed lat. Na prezentację zabrał model Lancii Stratos FH Stradale, padły też takie nazwy jak Lancia Rally 037, Peugeot 205 Turbo E2 i Renault 4 Maxi Turbo. Miałyby się nazywać EL2, EL3 itd.
![E-Legend EL1](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-11-1024x540.jpg)
Oczywiście trzymamy kciuki za E-Legend EL1, ale jesteśmy nastawieni dość sceptycznie
Niewielu powiodły się plany wskrzeszenia starych legend poza skrzydłami koncernów, które budowały je w przeszłości. Być może pamiętacie projekt współczesnego Stratosa, który pokazano w koncepcyjnej formie na targach w Genewie w 2005 r. Doprowadzenie do momentu, w którym auto jest gotowe i może trafić do sprzedaży zajęło firmie MAT 15 długich lat. Oby E-Legend zrobił to szybciej.
![E-Legend EL1](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/06/E-Legend-EL1-12-1024x1024.jpg)