Oto absolutnie nowy SUV od MG. Ma takie coś, za czym tęsknicie od lat, podobno
MG poszerza gamę o nowego SUV-a. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Szanghaju zaprezentowano Cyber X – kolejny model z linii Cyber, która rozpoczęła się od sportowego roadstera Cyberster w zeszłym roku. Tym razem jednak producent postawił na wysokiego, kanciastego SUV-a z wyraźnymi inspiracjami Land Roverem Defenderem i innymi Europejczykami.

Design: kanciasty, matowy i z wytęsknionymi przez nostalgiczną część pasjonatów otwieranymi reflektorami. Pod nimi aktualny must-have, czyli pas LED przez całą szerokość i najnowszy krzyk mody – podświetlane logo. Cyber X przyciąga wzrok mocno zarysowanymi liniami nadwozia i matową karoserią, która nadaje mu surowy charakter. Największą niespodzianką są jednak wysuwane reflektory – rozwiązanie znane z klasycznych sportowych aut, które wraca w nowej odsłonie. Raczej nie przejdzie do produkcji seryjnej, bo jest powszechnie uznawane za niebezpieczne, ale i tak fajnie zobaczyć popupy w prototypie.









Nowe MG, ale trochę jak Defender - w Chinach to modne
Charakteru nadają np. przyciemniane słupki A i B, które sprawiają wrażenie, jakby dach był zamocowany jedynie na słupku C i unosił się nad nadwoziem. Ale są też akcenty inspirowane innym stylem. Np. dwukolorowe, pięcioramienne felgi w połączeniu srebra i czerni przywodzą na myśl crossovery Mercedesa. Wnętrze zaprojektowano we współpracy z Oppo, co sugeruje, że system multimedialny będzie ściśle zintegrowany ze smartfonami użytkowników. W środku znajdziemy system operacyjny Zebra 3.0 z ulepszoną obsługą głosową i funkcjami łączności, a także procesor Horizon Robotics J6, który ma usprawnić działanie systemów wspomagania kierowcy.
Pod nadwoziem Cyber X kryje się nowa platforma E3 koncernu SAIC, zaprojektowana specjalnie dla elektryków. Jedną z jej kluczowych zalet jest technologia CTB (cell-to-body), w której struktura baterii wzmacnia sztywność nadwozia, zmniejszając wagę.
Plany MG: Ekspansja elektrycznej gamy
Cyber X to tylko jeden z wielu nowych modeli, które MG chce wprowadzić na rynek. W ciągu najbliższych dwóch lat marka zapowiada aż osiem nowych elektryków, w tym większego SUV-a dla pięciu dorosłych osób i kompaktowego sedana. Warto też wspomnieć o MG4, małym hatchbacku, który niedawno zadebiutował jako pierwszy globalny elektryk marki i wkrótce trafi do Europy.
Czy MG Cyber X ma szansę na sukces?
MG poczyna sobie coraz śmiejej. To już nie jest tani chińczyk, tylko odważne połączenie designu oraz nowoczesnej technologii. Jeśli Cyber X zachowa przystępną cenę i zaoferuje konkurencyjny zasięg, może stać się ciekawą alternatywą dla innych elektrycznych SUV-ów.