REKLAMA

Zupełnie nowy Nissan Leaf bez tajemnic. Całkowita zmiana charakteru

Żegnamy nudnego hatchbacka, witamy nowe. Nissan Leaf jest teraz modnym crossoverem. Jakiś krótki wyszedł.

Zupełnie nowy Nissan Leaf bez tajemnic. Całkowita zmiana charakteru
REKLAMA

Może wam się wydaje, że to Tesla zawsze była najchętniej kupowanym elektrycznym autem w Europie, niezależnie od tego, który model macie na myśli. Otóż nie, bardzo długo na pierwszym miejscu zmieniały się Nissan Leaf i Renault Zoe. Leaf nie jest już tak popularny, opuścił już czołówki sprzedażowych tabelek w Europie. Ciekawostka, mimo trwającej wojny w Ukrainie, jest tam jednym z chętniej kupowanych aut.

Nie zmienia to tego, że konstrukcja już się nieco zestarzała i nie przyciąga klientów, jak czyniła to kiedyś. Należało stać się crossoverem.

REKLAMA

Nissan Leaf w 2025 roku to crossover

Nissan Leaf zrywa z dotychczasowym wizerunkiem i formą. Nie chce być już nudnawym hatchbackiem, koszykiem na zakupy. Teraz ma ambicję być modnym crossoverem. Trudno jest obecnie znaleźć model, który by jej nie miał. Nie sięgnął po rozwiązania od Renault, jak stało się to w przypadku nowej Micry. Nowy Nissan Leaf opiera się na platformie CMF-EV, znanej z modelu Ariya.

Mimo tej podniesionej sylwetki chwali się współczynnikiem Cd na poziomie 0,25. A oto jego podstawowe wymiary:

  • 4350 mm długości, czyli jest krótszy nawet od Leafa 1. generacji, lekki szok
  • 1810 mm szerokości
  • 1550 mm wysokości (tyle samo, ile Leaf 1. generacji, a tamte nie był crossoverem)
  • rozstaw osi to 2690 mm (mniej od 1. generacji).
  • pojemność bagażnika to słuszne 437 l.

Rozmiar felg podstawowej wersji to 18 cali, możemy je zwiększyć do 19 cali (235/45 R19). Bez wątpienia jest to crossover, bo w takich autach nie wypada obecnie dawać mniejszych rozmiarów.

Wersje nowego Nissana Leaf

Nowy Nissan Leaf będzie występował w dwóch wariantach pojemności akumulatorów:

  • mniejsza pojemność to 52 kWh, a większa 75 kWh
  • różnić będą się też mocą, moc słabszej wersji to 130 kW, a mocniejszej, 160 kW.
  • przyspieszenie do setki to 8,6 i 7,6 s
  • prędkość maksymalna jest taka sama, czyli 160 km/h
  • maksymalna moc ładowania się różni, 105 i 150 kW
  • ale moc V2L nie, 3,6 kW (jest kompatybilność z V2G)
  • deklarowany zasięg w cyklu mieszanym już tak, 436 km i 604 km
  • na autostradzie, przy prędkości 130 km/h ma to dać 224 i 330 km zasięgu
  • obie wersje mają z tyłu wielowahaczowe zawieszenie.

A co podkreśla producent?

Ja bym podkreślił cenę, ale nie jest jeszcze znana. Zawsze ciekawe jest, co sam producent uważa za istotne. W tym przypadku mówi o opływowym designie nowej ery samochodów elektrycznych i przestronnym wnętrzu, mimo kompaktowych rozmiarów. Interesujące w miarę jest to, że będzie dało się wybrać relingi dachowe.

Auto będzie miało takie technologie jak ProPILOT Assist z Navi-link, e-Pedal Step, system kamer 360 stopni i widok niewidocznej maski. System multimedialny będzie oparty na usługach Google. W bazowej wersji napotkamy inteligentny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system monitorowania uwagi kierowcy (obowiązkowy).

REKLAMA

Nissan Leaf produkowany będzie w Anglii, w Sunderland. Zamówienia ruszą tej jesieni, a dostawy wiosną 2026 r.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-17T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T13:53:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T21:07:03+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T17:18:55+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T16:00:39+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T14:26:29+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T11:01:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T15:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA