Amerykańska Corolla zdradza, jak będzie wyglądać wnętrze Aurisa III
Zaprezentowano amerykańską wersję Toyoty Corolli – model roku 2019. Ten samochód zapewne będzie miał bardzo dużo wspólnego z europejskim Aurisem III, włącznie z wnętrzem, którego w Aurisie jeszcze... nie pokazano.
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-4.jpg)
27 marca tego roku pokazano nową, amerykańską Corollę z zewnątrz – bez wnętrza. Teraz doszły do tego zdjęcia tablicy przyrządów. Warto wspomnieć, że przez lata w Stanach Zjednoczonych Corollę sprzedawano tylko jako sedana, a rolę hatchbacka pełnił podwyższony model Matrix. Potem kompaktowy hatchback bardzo podobny do europejskiego Aurisa II trafił na amerykański rynek pod nazwą Scion iM, a po likwidacji „młodzieżowej” marki Scion, ten samochód przemianowano na Toyotę Corollę iM.
Teraz Corolla będzie oficjalnie oferowana jako hatchback także za oceanem. Nawet tam sedany tracą już na znaczeniu.
Z zewnątrz samochód jest bardzo podobny do niedawno zaprezentowanego Aurisa III. Tyle że europejski oddział Toyoty postanowił wstrzymać się z pokazaniem wnętrza Aurisa – podczas salonu genewskiego można było obejrzeć sobie go tylko z zewnątrz. Nie wierzę jednak, żeby stworzono zupełnie inne wnętrze dla wersji europejskiej i amerykańskiej. To byłoby totalnie nieopłacalne.
Amerykańska Corolla 2019:
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-2.jpg)
A oto europejski Auris III:
![Toyota Auris Hybrid](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/toyota-auris-hybrid.jpg)
Toyota zapowiada oczywiście, że nowa, amerykańska Corolla będzie najbardziej nowoczesnym i stylowym kompaktem dostępnym na tamtejszym rynku. Oprócz oczywistego wyposażenia z systemu bezpieczeństwa będzie w niej można znaleźć elementy „autonomiczne”, tzn. wspomaganie utrzymania toru jazdy na pasie ruchu i aktywny tempomat z automatycznym hamowaniem i utrzymywaniem odległości. Jeśli zaś chodzi o gamę silników, typowo dla amerykańskiego rynku będzie ona bardzo uboga. Wybrać będzie można tylko skrzynię biegów: manualną lub CVT, a pod maską zawsze będzie pracować dwulitrowa jednostka benzynowa bez doładowania. I bez układu hybrydowego. To dopiero niecodzienna decyzja jak na Toyotę. Czyżby hybryda w Corolli miała być za droga?
Najważniejsze jest jednak wnętrze.
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-1.jpg)
Nie mogło się obyć bez wystającego ekranu. Wystające ekrany, nie wkomponowane w deskę rozdzielczą, są obecnie szczytem mody. I jest to moda, która powróciła po latach. Pamiętamy wszak, że przez lata modne były ekrany wysuwane, na początku z radiów samochodowych, a potem – w droższych autach – z obudowy tablicy przyrządów, jak np. w Volvo albo w Audi A3. Teraz ekran musi wyglądać, jakby ktoś przyczepił go nad deską rozdzielczą. To byłoby nawet ładne, gdyby można było go schować (jak właśnie w Audi) i mieć czystą, ascetyczną tablicę przyrządów. Ale to nie ten segment. Tu ekran po prostu wystaje i co mu zrobisz?
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-6.jpg)
Można spodziewać się, że wersja europejska będzie nieco bogatsza. Mam nadzieję, że nie przełożą tego wnętrza „jeden do jednego”, bo trochę brakuje mi w nim czegoś, na czym można byłoby zawiesić wzrok. Jest tak zwykłe, jak oczekują tego zarządcy flot, kupujący samochody dla swoich pracowników.
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-3.jpg)
Widać też całą baterię lipnych przycisków po lewej stronie od kierownicy i elektryczny hamulec postojowy. Fotele mają zintegrowane zagłówki, a już nawet ze zdjęć prasowych da się zauważyć, jak mała jest tylna szyba. To akurat nikomu nie przeszkadza: w Stanach kamera cofania jest wyposażeniem obowiązkowym dla nowych samochodów.
![Toyota Corolla](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/05/us-corolla-5.jpg)
Czekamy na zdjęcia wnętrza wersji europejskiej – zobaczymy, czy zachowa półkoliste wskaźniki.
W Yarisie przy okazji 2. liftingu zrezygnowano z nich na rzecz tradycyjnych, okrągłych. Ale Toyota nie jest zbyt konsekwentna, jeśli chodzi o takie detale. Trudno zresztą tego oczekiwać, kiedy ma się tak gigantyczną gamę modeli.