REKLAMA

220 zł za wymianę opon. To trochę dużo. Sprawdziłem, czy da się taniej

Pogoda poprawia się w szybkim tempie, co oznacza, że wiele osób myśli o wymianie opon z zimowych na letnie - bądź ewentualnie całych kół z jednego kompletu na drugi. Sprawdziliśmy, jakie są ceny za taką usługę w losowych warsztatach w całym kraju i czy trzeba się uzbroić w cierpliwość w oczekiwaniu na termin.

wymiana opon
REKLAMA

Dobra wiadomość: boom na wymianę ogumienia jeszcze się nie zaczął

W serwisach, do których dzwoniłem, terminy na wykonanie usługi to maksymalnie 1-2 dni robocze. Wielu wulkanizatorów obsługuje klientów niemalże na bieżąco, przy czym oczywiście obowiązuje kolejka. Bywają też serwisy stosujące jednocześnie oba te podejścia, ale rezerwowanie terminów może być dostępne tylko dla osób, które w danym punkcie przechowują swoje opony bądź koła, natomiast pozostali klienci muszą przyjechać i poczekać na swoją kolej. Tak czy owak: nie jest źle.

REKLAMA
opony etykieta unijna
fot. HopsonRoad (Stephen Flanders) / CC BY-SA

Ceny dość mocno zależą zarówno od miasta, jak i od wielkości zakładu wulkanizacyjnego

Od renomy tegoż zapewne też, ale uznałem, że nie ma sensu dzwonienie do firm z podłymi ocenami i atakowałem tylko te, które w Google mają co najmniej 4,6/5 gwiazdek.

Ceny różnią się w zależności od kilku czynników: czy mowa o felgach stalowych czy aluminiowych, jakiej te koła są średnicy, a także - czy mają czujniki ciśnienia.

Najniższą ceną za usługę, jaką usłyszałem, była wymiana całych kół z felgami stalowymi (z wyważeniem) - jeden z serwisów w moim rodzinnym Kędzierzynie-Koźlu taką usługę wykonuje za 65 złotych. W przypadku felg aluminiowych koszt wzrasta o 10 zł. W innych, większych miastach jest niestety drożej - zależnie od ww. czynników przerzucenie kół z wyważeniem może kosztować od okolic 100 do nawet 180 zł.

Droższym tematem jest oczywiście wymiana samych opon, na tych felgach na których się do zakładu wulkanizacyjnego dotarło. Tu także mamy spory rozrzut - od 100 zł przy felgach stalowych i 120-140 zł przy aluminiowych w mniejszych miastach (podane ceny dotyczą kompletu 4 kół auta osobowego), przez 140 zł w niewielkim serwisie w dużym mieście (Gdańsk), po 160-220 zł w warsztacie, nazwijmy to, konwencjonalnej wielkości w Warszawie.

Mimo wszystko nawet takie 220 zł nie jest ceną nad wyraz zaporową - wiele osób wymienia bowiem opony lub koła w autoryzowanych stacjach obsługi. Szczególnie w serwisach marek segmentu premium potrafi to kosztować ponad 300 zł za komplet kół bądź opon - warto dopytać przed wykonaniem usługi, żeby się potem nie zdziwić kwotą na fakturze.

I to w zasadzie tyle na dziś

No chyba, że musicie jeszcze sobie kupić opony - wtedy być może przyda wam się ten tekst. A, i jeszcze jedno: jeśli macie ogumienie całoroczne, to wcale nie jest powiedziane, że wizyta u wulkanizatora was ominie - szczegóły znajdziecie tutaj.

REKLAMA

Zdjęcie główne: serhii_bobyk, Freepik.com

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-28T09:01:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T19:06:26+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T11:15:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T19:23:10+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T17:25:02+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T10:04:31+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T08:59:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T17:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T16:55:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:35:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:00:46+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T11:16:01+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:09:27+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:01:54+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA