Volkswagen podjął decyzję. Nowy SUV legendarnej marki dostanie porządny silnik
Volkswagen kilka lat temu podjął decyzję o wskrzeszeniu pewnej legendarnej marki. Sukces i pozytywny odbiór zaskoczył samego producenta, który zaprezentował dwa modele. Teraz postanowił rozszerzyć gamę silnikową, bo klienci chcą więcej mocy.

Scout może nie jest tak znany w Polsce, ale w Stanach Zjednoczonych marka pomimo 44 lat nieobecności na rynku ma status kultowej. Scout International Harvester był na rynku 19 lat, a egzemplarze w dobrym stanie osiągają na aukcjach zaskakująco wysokie ceny. W tej modzie na nostalgię szansę upatrzył Volkswagen, który w 2020 r. zakupił prawa do marki, a pod koniec 2024 r. pokazał światu dwa modele: Traveler będący SUV-em oraz pickup Terra. W obu mamy ramę, sztywne osie tylne, mechaniczne blokady dyferencjału, ale był jeden szkopuł - klienci w USA mieli do wyboru tylko silniki elektryczne, ale teraz się to zmieni.

Scout dostanie silnik spalinowy i to wolnossący
Wiadomo, że takie są najlepsze, niewysilone, mogą pracować przez wieki. Wiecie, taki powrót do starej motoryzacji, ale po kolei. Scout będzie występował również w wersji z range extenderem i według Volkswagena będzie za to odpowiadał czterocylindrowy silnik spalinowy, który nie będzie połączony z kołami, tylko będzie pełnił funkcję generatora energii dla silników elektrycznych. Wersja elektryczna miała pokonać do 560 km, a wersja z silnikiem spalinowym będzie mogła przejechać 800 km.

Silnik zdenerwuje Donalda Trumpa, bo będzie produkowany w Meksyku, a ku czci dawnej marki będzie nazywał się Harvester. Znajdzie się za tylną osią, po to, żeby nie było go słychać ani czuć z kabiny pojazdu, a kierowca cały czas miał wrażenie, że jedzie cichym samochodem elektrycznym. Jednak większy zasięg ma pewne minusy - ta wersja będzie wolniejsza od elektrycznej. Do setki rozpędzi się w 4,5 s, a pełny elektryk osiągnie to w 3,5 s, ale prawie 300 km dodatkowego zasięgu jest zdecydowanie tego warte.

Jeszcze bardziej zaczynam pragnąć tego samochodu. Panie Donaldzie, pan wprowadzi jakąś zachętę dla Volkswagena, żeby wprowadził ten samochód w Europie.
Więcej o Scoucie przeczytasz w: