Volkswagen wprowadzi na rynek nową markę. Bardzo możliwe, że już ją kojarzycie
International Harvester Scout to produkowany w latach 1961-1980 prekursor luksusowych SUV-ów. Jego nazwa może powrócić za sprawą Volkswagena.
Volkswagen planuje wskrzesić nazwę Scout
VW nie ma w swoim portfolio żadnej aż tak „mocnej” nazwy, ale to nie znaczy, że nie może skorzystać z historii marek innych. W zeszłym roku koncern z Wolfsburga nabył prawa do nazwy Scout. Europejskim klientom może się ona kojarzyć – i słusznie – z uterenowionymi odmianami Skód, ale w tym wypadku chodzi o oczarowanie i wzbudzenie nostalgii u klientów zza Oceanu.
International Harvester Scout był produkowany w latach 1961-1980
Ten wóz miał być konkurentem dla Jeepa, ale trochę bardziej luksusowym. Niektórzy nazywają go prekursorem drogich, wygodnych SUV-ów. W Europie International Harvester Scout to rzadkość i wiele osób w ogóle o nim nie słyszało, ale w Stanach Zjednoczonych kanciaste kształty wciąż budzą przyjemne skojarzenia.
Czy Volkswagen planuje stworzyć nowoczesną interpretację klasyka? Na to wskazują szkice, które pokazano już w internecie. Kształty będą zapewne zbliżone do tego, co sprzedawano przed lat. Co ważne, Scout nie będzie nazwą samego modelu, a całej submarki przeznaczonej na rynek amerykański.
Scout będzie sprzedawał elektryczne SUV-y i pickupy
Rynek na tego typu auta rośnie. Amerykanie kochają ogromne wozy gotowe na wyprawy w teren, ale prędzej czy później będą musieli przesiąść się na modele elektryczne. Volkswagen ma ochotę na kawał rynkowego tortu. W Stanach Zjednoczonych firma od lat notuje trochę gorsze wyniki sprzedażowe niż by mogła. Marka Scout ma poprawić sytuację.
Pierwszy model z nowym znaczkiem ma pojawić się na rynku w 2026 roku. Po jego debiucie marka zamierza sprzedawać 250 tysięcy wozów rocznie. Prawdopodobnie Scouty nie pojawią się poza USA. Ile będzie kosztować podstawowy model? Johan de Nysschen, szef Volkswagena na USA powiedział w rozmowie z Wall Street Journal, że prawdopodobnie „bardziej 40 niż 70 tysięcy dolarów”, co oznacza, że Scout będzie tańszy niż Rivian. Czyli jego główny rywal.