REKLAMA

Ta Toyota kosztuje więcej niż Porsche 911. Powstanie tylko 300 sztuk, każda za 600 tys. zł

W tej wersji jest jeszcze mocniejsza i nie bierze jeńców. Pytanie, czy to wy bierzecie ją, bo kosztuje więcej niż 911 Carrera. Nazywa się Toyota GR Supra A90 Final Edition.

Ta Toyota kosztuje więcej niż Porsche 911. Powstanie tylko 300 sztuk, każda za 600 tys. zł
REKLAMA

Oczywiście o ile w ogóle zdołalibyście ją kupić, bo nie jest powiedziane, że ten model znajdzie się w polskich salonach. Biorąc pod uwagę limitację do 300 egzemplarzy, nie zdziwię się, jeśli w Polsce nie doczekamy się nawet trzech takich samochodów. Jeżeli jakimś cudem kilka z nich trafi do naszego kraju, to czy w ogóle warto rozważać zakup auta, którego pułap cenowy dorównuje Porsche 911?

REKLAMA

Limitowana Supra jest droższa niż bazowe 911

Wiadomo już, że cena Supry A90 Final Edition wynosi 142 800 euro. Obecnie przekłada się to na równowartość 598 076 zł. Zestawiając to z bazową 911 Carrerą w cenie 643 000 zł, robi się ciekawie. Cena Supry została podana w euro, więc żeby było sprawiedliwie, na złotówki trzeba również przeliczyć cenę 911. Ze 137 924 euro nagle robi się 577 663 zł, czyli Porsche kosztuje 20 413 zł mniej niż Supra.

A90 Final Edition nie jest taka sama, jak zwykła GR Supra. Moc 3-litrowego silnika R6 wzrosła z 340 do 435 KM. To samo dotyczy momentu obrotowego, podniesionego z 500 do 570 Nm. Co prawda Toyota nie podała czasu przyspieszenia do 100 km/h, jednak niewykluczone, że spadł poniżej 4 sekund. Elektryczny kaganiec przesunięto na 270 km/h. Zestawiając to z 911 Carrerą oferującą 394 KM, 450 Nm, 4,1 sekundy do 100 km/h i prędkością maksymalną równą 294 km/h, mowa o naprawdę podobnych samochodach.

Trzeba pamiętać o jednym

Obie propozycje niosą za sobą legendarny rodowód. Ich bryła także jest stosunkowo porównywalna, choć umieszczenie silnika z przodu lub z tyłu może różnić oba auta pod względem odczuć oferowanych za kierownicą. Należy jednak pamiętać, że mało kto wyjeżdża bazowym Porsche z salonu, ponieważ mnogość opcji w konfiguratorze zachęca klientów do wydania dodatkowych pieniędzy. Lakier, karbon, skóry i asystent jazdy – kilkoma kliknięciami cena bazowej 911 Carrery zmieniła się z 643 000 zł na 1 134 000 zł. Oczywiście finalna kwota wcale nie musi być aż tak wysoka.

Serce i rozum

W przypadku GR Supry A90 Final Edition kierowca nie dostaje dużego wyboru, bo wszystko, co potrzebne do odczuwania przyjemności z jazdy jest już w podstawie. Karbonowe kubły, alcantara i manualna skrzynia biegów może zaważyć nad rykiem boksera w Porsche. Supra ma zupełnie inny charakter niż 911 Carrera. Wizualnie nawet bliżej jej do GT3, ale dalsze porównanie nie ma żadnego sensu.

Wybierając Suprę, dostajemy technologię i silnik BMW, który znosi dalsze modyfikacje. Kandydat z Japonii ma też predyspozycje do stania się świetnym klasykiem w przyszłości. To propozycja, która może być opłacalną inwestycją, o ile ktoś w ogóle będzie chciał sprzedać taki samochód. Chciałbym jeden egzemplarz, ma ktoś może numer do centrali Toyoty?

REKLAMA

Czytaj więcej o marce Toyota:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-20T11:52:36+01:00
Aktualizacja: 2025-03-19T18:23:44+01:00
Aktualizacja: 2025-03-18T17:50:35+01:00
Aktualizacja: 2025-03-18T14:56:47+01:00
Aktualizacja: 2025-03-17T20:03:29+01:00
Aktualizacja: 2025-03-17T15:09:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-17T13:41:29+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA