Po najciekawszą wersję Toyoty Camry trzeba się wybrać do Rosji
Rosjanie, jako szczególnie ważni klienci, dostali własną serię limitowaną.
![Toyota Camry S-edition](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-open2.jpg)
Toyota skończyła 2019 r. w Rosji na szóstym miejscu w rankingu sprzedaży nowych samochodów. W ubiegłym roku wybrało ją ponad 103,5 tys. klientów. Jest o włos za Volkswagenem i dwa włosy przed Skodą. Szukając nowych sposobów na zwiększenie udziału w rynku, Japończycy wprowadzili do sprzedaży Camry w wersji S-edition.
![Toyota Camry S-edition](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-open1.jpg)
To seria limitowana, która ma dodać temu modelowi odrobinę sportowego sznytu.
Wyłącznie wizualnie, ale zawsze. I trzeba przyznać, że nie wygląda źle. Dwutonowe malowanie nadwozia to w tym segmencie rzadkość - jak dotąd było zarezerwowane raczej do crossoverów i małych autek miejskich. Toyota proponuje czarną górną część nadwozia i białą resztę. Ale tylko proponuje, bo S-edition można mieć też w jednobarwnej wersji, w każdym kolorze.
![Toyota Camry S-edition](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-open.jpg)
Największym wyróżnikiem tej odmiany są czerwone wstawki w zderzakach, niewielka lotka na pokrywie bagażnika i ciemne wykończenie tylnych lamp.
![Toyota Camry](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-7.jpg)
Na większości grafik tylne klosze są wciąż zabarwione na czerwono, ale na jednej - zupełnie przezroczyste, podobnie jak np. w Peugeocie 508.
![Toyota Camry](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-3.png)
Czerwone elementy trafiły też do wnętrza.
Czerwona nitka, czerwone wstawki na fotelach - tak, żeby nie przesadzić i żeby kierowca nie pomyślał, że to jest tyle sportu, co nie przymierzając, w jakiejś Hondzie Accord Type S. Ma się skoncentrować raczej na podgrzewanej kierownicy i podgrzewanych fotelach, które w tej wersji nie wymagają dopłaty.
![Toyota Camry](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-4.png)
Show but no go
S-edition dostępne jest wyłącznie z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 181 KM, który rozpędza auto do 100 km/h w 9,9 s. W Rosji Camry można kupić nawet z silnikiem 3,5 V6, ale tego silnika w sportowej wersji zdobyć nie sposób. To trochę jak z Civikiem, który u nas najostrzej wygląda z silnikiem 1.0. Producenci chyba wychodzą z założenia, że jeśli auto większość czasu spędza stojąc na parkingu albo w korkach, to tak na prawdę nie musi być szybkie. Wystarczy, że robi niezłe wrażenie.
Toyota Camry S-edition kosztuje w Rosji 2 104 000 rubli, czyli równowartość ok. 128 tys. zł. U nas Camry występuje wyłącznie jako hybryda, a jej cena startuje od 142 900 zł.
![Toyota Camry](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Toyota-Camry-S-edition-8.jpg)