Tesla Model 3 i Audi e-tron roztrzaskane w testach zderzeniowych. Zaliczyły śpiewająco
Oba modele uzyskały najlepsze możliwe oceny, ale w małych punktach górą było Audi.
Amerykański instytut zajmujący się kwestiami bezpieczeństwa w ruchu drogowym - IIHS - przeprowadził testy zderzeniowe elektrycznego SUV-a Audi i najtańszej Tesli. Oba pojazdy rozbijały się na tyle dobrze, że otrzymały najwyższe oceny w swoich kategoriach, a w konsekwencji - wyróżnienie Top Safety Pick+.
To piąty Top Safety Pick dla Audi w tym roku.
Do grona najbezpieczniejszych w tym roku zaliczono już A3, A4, A6 i Q8, ale e-tron jest w tym roku pierwszym modelem Audi, który zyskał nagrodę Top Safety Pick+. To wyróżnienie otrzymują samochody zapewniające wybitny poziom bezpieczeństwa.
W obszernym raporcie z testu zderzeniowego zwrócono uwagę, że w każdej kategorii e-tron zdobył najwyższą możliwą ocenę, a prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w poszczególnych rodzajach kolizji określono jako niskie. Elektryczne Audi na wideo roztrzaskiwało się tak:
Tesla zdobyła Top Safety Pick po raz pierwszy w historii.
W 2017 r. gdy rozbijano Model S, nie uzyskał on wyników dobrych na tyle, by zostać zaliczonym do grona najbezpieczniejszych modeli w swoim segmencie. Model X nigdy nie trafił do testów IIHS. Za to Model 3 zaliczył je znakomicie i nie tylko zasłużył na Top Safety Pick, ale nawet na ocenę z plusem.
W raporcie IIHS zwróciło uwagę na dwa mankamenty.
Przy Teście small overlap front, w którym samochód uderza w trwałą przeszkodę narożnikiem od strony kierowcy, przy prędkości 40 m/h, czyli ok. 65 km/h, Model 3 uzyskał ocenę „akceptowalną” w kwestii ochrony nogi kierowcy poniżej kolana.
Tak samo oceniono mocowania fotelików bezpieczeństwa na tylnych fotelach - kontrolujący uznali, że zamontowano je zbyt głęboko.
We wszystkich pozostałych kategoriach Tesla zdobyła ocenę dobrą - najwyższą możliwą.
Niezależnie od tego co kto uważa na temat praktycznej wartości testów zderzeniowych, coraz nowsze samochody są coraz bardziej bezpieczne. Nawet elektryczne - mimo statystycznie wyższej masy i mocno odmiennej konstrukcji, nie poddają się przeszkodom i zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa. Choć póki są rzadkością, wciąż będą na cenzurowanym.