REKLAMA

Jeździsz na rowerze? Uważaj na Tesle, bo one mogą nie uważać na Ciebie

Według testów zderzeniowych przeprowadzonych w Korei, Tesla Model 3 słabo radzi sobie z rozpoznawaniem rowerów.

Tesla model 3 crashtest
REKLAMA

Nie, nie chodzi o plebiscyt na rozpoznawanie marek, a o to, że elektronika Tesli nie uznaje człowieka przejeżdżającego w poprzek drogi jako zagrożenie i po prostu sobie w niego wjeżdża. Tak wyszło przynajmniej w testach KNCAP, czyli koreańskiego odpowiednika organizacji EuroNCAP.

REKLAMA

Żeby była jasność, ogólnie Tesla Model 3 wypadła prawie świetnie

Prawie, bo wynik ogólny na poziomie powyżej 82 na 100 możliwych do zdobycia punktów powinien dać jej kwalifikację na poziomie 1, a to odpowiednik europejskich 5 gwiazdek. Tesla zdobyła 83,3 punkty, ale jednak finalnie otrzymała notę 2, czyli nasze 4 gwiazdki.

Jeśli chodzi o ochronę pasażerów – jej wynik to mistrzostwo świata. Niezależnie jak ją rozbijano, gwarantowała znakomitą ochronę zdobywając 99,6 proc. punktów. Ale gdy przyszło do oceny bezpieczeństwa pieszych oraz umiejętności unikania wypadków, Model 3 nie punktował już tak dobrze – zdobył odpowiednio 58,4 oraz 59,5 proc. punktów.

Przyczyny tych notowań można zobaczyć na poniższym materiale wideo:

Z przeszkodami, które poruszają się po tym samym ruchu, co dzieło Elona Muska, Model 3 radzi sobie znakomicie. Niezależnie od tego, czy mówimy o innym samochodzie, czy o człowieku jadącym na rowerze. Gorzej, gdy trzeba uniknąć kolizji z przeszkodą przecinającą tor jazdy auta. Testowy egzemplarz nie wyhamował przed pieszym jadąc 45 i 60 km/h,

a gdy pieszy wyszedł zza zaparkowanego auta, Tesla jadąca 45 km/h wygląda jakby zupełnie zapomniała o hamowaniu.

Jednak najbardziej rozczarowująco wypadł pojedynek z rowerzystą przecinającą drogę przed autem. Model 3 nie był w stanie wyhamować do zera przy żadnej z badanej prędkości – nawet 20 km/h.

Tesla model 3 crashtest
REKLAMA

Zaczynał hamować i pewnie byłby w stanie ograniczyć negatywne skutki kolizji, ale całkowitemu jej uniknięciu nie sprostał. Dla porównania, świeżo testowany Hyundai Ioniq 5 zdobył w tej kategorii 95,9 proc. punktów, choć trzeba przyznać, że też nie uniknął kolizji.

Jak na samochód, który reklamuje się jako samojeżdżący i radzący sobie samodzielnie nawet w skomplikowanym ruchu ulicznym, tę próbę Model 3 zaliczył bardzo rozczarowująco.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-10T21:23:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T19:58:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T18:38:12+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T17:53:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T09:20:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:05:46+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:54:58+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T14:57:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T11:34:59+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T10:30:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:58:44+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:33:32+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:34:15+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:11:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T21:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:49:45+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:42:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:29:38+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA