W tym kraju nie zarejestrujesz Cybertrucka. Bo jest za twardy i zbyt wytrzymały
Izraelskie Ministerstwo Transportu zabroniło rejestracji Tesli Cybertruck w tym kraju. Wcale nie chodzi o ostre krawędzie na karoserii.
Czy da się zarejestrować Teslę Cybertruck w Polsce? W teorii powinno być to utrudnione, przede wszystkim ze względu na ostre krawędzie karoserii tego kosmicznego pickupa. Sieć obiegają jednak ostatnio zdjęcie pierwszego (prawdopodobnie) egzemplarza, który został do nas sprowadzony i rzeczywiście ma polskie, zielone tablice rejestracyjne. Wóz został zarejestrowany w województwie śląskim. Jak to się udało? Czy rejestrację przeprowadzono na zasadzie uzyskania urzędowego odstępstwa? Szanse nie są duże. Być może udało się trafić na przychylnego diagnostę, a być może… jeszcze się czymś w tej sprawie zaskoczymy.
W Polsce na pewno nie brakuje kolejnych chętnych, którzy chcieliby jeździć Cybertruckiem. Marka pokazała niedawno ten model w naszym kraju, nie ma jednak póki co planów na to, by oficjalnie wprowadzać go do polskiej sieci dealerskiej. Aby spełnić europejskie wymogi (i by rejestracja nie wiązała się z „kombinowaniem”), samochód musiałby zostać odpowiednio przerobiony.
W Izraelu Cybertrucka też nie ma w oficjalnej sprzedaży
Również i tam znalazł się ktoś, kto postanowił sprowadzić takie auto na własną rękę. Napotkał jednak na problemy z rejestracją. Izraelskie Ministerstwo Transportu zabroniło lokalnym urzędom wydawania dokumentów rejestrujących dla tego auta. Dlaczego?
Wcale nie chodzi o ostre krawędzie ani o amerykańskie oświetlenie. Problemem jest tu… kuloodporność wozu. Zapewnienia o tym, że Cybetruck przetrwa ostrzał, brzmią jak marketingowa papka i fantazje Elona, ale testy dowiodły, że auto rzeczywiście można ostrzelać z pistoletu maszynowego Thompson, a jego blacha o grubości 1,8 mm to wytrzyma.
Cybertruck musi zostać sprawdzony
Tamtejsze prawo wymaga, by wszystkie kuloodporne auta najpierw zostały poddane oględzinom. Dopiero potem mogą być zarejestrowane (lub nie, jeśli oględziny wykażą coś niepokojącego). Jak na razie, wydano centralny zakaz rejestracji Cybertrucka. Takiego powodu odmowy zapewne nikt się nie spodziewał.
Kuloodporność Tesli nie jest oczywiście na poziomie profesjonalnie opancerzonych aut (które nie mogą zostać sprzedane klientom „z ulicy”, trzeba najpierw wykazać, że jest się rzeczywiście zagrożonym), ale i cena tego modelu wynosi znacznie mniej niż przy opancerzonych BMW 7 czy Audi A8. Oczami wyobraźni widzę już ministrów w Cybertruckach. Niezłe auto - najpierw wytrzyma ostrzał, a potem jego ostre krawędzie bez litości rozprawią się z napastnikiem...