Subaru wprowadza trzy nowe modele w Europie. Wśród nich dwie Toyoty i stary znajomy
Subaru właśnie ogłosiło wprowadzenie trzech nowych modeli na rynki Europy. Solterra, Uncharted i E-Outback to modele o napędzie elektrycznym, które z czasem powinniśmy ujrzeć także w naszych salonach.

Europejski oddział marki z Plejadami w logo prezentuje trzy elektryczne SUV-y; noszą one nazwę Solterra, Uncharted i E-Outback i są to odpowiednio: Toyota ze znaczkiem Subaru, crossover, który nazywa się jak gra komputerowa, oraz stary znajomy poddany elektryfikacji. Zostały zbudowane na nowo opracowanej platformie e-Subaru Global Platform, stworzonej z myślą o nowoczesnych samochodach elektrycznych, choć Subaru deklaruje, że są one wierne filozofii dostarczania "radości z jazdy i spokoju ducha".
Subaru Solterra, czyli Toyota bZ4X
Pierwszym modelem na liście jest Subaru Solterra, czyli elektryczny, kompaktowy crossover, będący bliźniaczą konstrukcją Toyoty bZ4X. Po raz pierwszy elektryczne Subaru ujrzało światło dzienne w 2022 r., zaś prezentowany model, to odmiana po liftingu.

Solterra jest napędzana dwoma silnikami o łącznej mocy 338 KM. Zapewniają one przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Energia do jego napędu jest przechowywana w akumulatorach o pojemności 73,1 kWh, którego pełne naładowanie pozwala zasięg przekraczający 500 km. Jego szybkie ładowanie od 10 do 80 proc. trwa 30 minut - można je wykonywać w temperaturach od -10 st. C dzięki funkcji wstępnego podgrzewania akumulatora.
W nowym modelu zwiększono ładowność - Solterra może teraz holować przyczepy o masie do 1,5 t. We wnętrzu pojawił się zaś 14-calowy ekran systemu multimedialnego oraz zaawansowany system kamer dookoła auta. Premiera ma nastąpić pod koniec roku w wybranych krajach Europy (w tym w Polsce).
Subaru Uncharted, czyli samochód Nathana Drake'a
Drugim z nowych Subaru jest elektryczny, kompaktowy SUV zwany Uncharted - niestety, nie ma on nic wspólnego z serią gier o tej samej nazwie. W przeciwieństwie do Toyoty, gdyż nowy model jest blisko spokrewniony z lubianym w naszym kraju crossoverem-coupe C-HR. Wyróżnia się on jednak o Toyoty systemem X-MODE z dwoma trybami terenowej jazdy, oraz zawieszeniem i układem kierowniczym, zestrojonym przez inżynierów Subaru,

Subaru Uncharted ma być dostępny w trzech wersjach napędowych. Podstawowa posiada silnik z przodu oraz akumulator o pojemności 57,7 kWh, którego pełne naładowanie pozwali na deklarowany zasięg 445 km. Na niej bazuje odmiana Long Range o większej baterii (77 kWh), która przejedzie do 585 km. Na szczycie oferty znajduje się wersja AWD z dwoma motorami o łącznej mocy 338 KM - ta wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a także może pociągnąć przyczepę o masie do 1,5 t.
Na oficjalną premierę musimy poczekać do października, zaś pierwsi klienci kupią swoje Unchartedy w I kw. przyszłego roku.
Subaru E-Outback, czyli nowa, elektryczna twarz
Ostatnią z nowości Subaru jest duży crossover E-Outback. Jeden z protoplastów współczesnych crossoverów (początkowo jako odmiana modelu Legacy) jest z nami od trzech dekad, a teraz dostaje nową, elektryczną formę, wraz z nowoczesną stylistyką. W wyposażeniu znajdziemy zaś system bezpieczeństwa EyeSight, na który składają się m.in. system awaryjnego hamowania i hamowania po kolizji.

Do napędu służą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 375 KM, gwarantujące symetryczny rozdział mocy na obie osie, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 s. W lekki terenie przydadzą się także prześwit 210 mm, oraz system X-MODE z dwoma trybami jazdy terenowej. Akumulator E-Outbacka ma pojemność 74,7 kWh, którego pełne ładowanie pozwala na zasięg 450 km.
E-Outback będzie miał swoją premierę w I kwartale 2026 r. Przedsprzedaż w wybranych krajach ruszy zaś jeszcze w ostanim kwartale roku bieżącego.
Więcej o Subaru przeczytasz tutaj: