Najfajniejsze Subaru będzie z prądem. Nowa nazwa już zarejestrowana
Subaru złożyło do urzędu patentowego wniosek o rejestrację nazwy e-Outback. Czy podniesione kombi będzie całkowicie elektryczne? Lepiej nie.
Subaru w Polsce to marka raczej egzotyczna. Niektórym wciąż kojarzy się z rajdami albo z modelami WRX i STI. Inni doceniają obecne modele, zwłaszcza jeśli mieszkają w górskim terenie. Nie są zbyt mocne, ale wciąż dobrze się prowadzą. No i Subaru nadal ma świetną społeczność właścicieli.
Z kolei za Oceanem to jedna z najpopularniejszych marek, a Outback został w zeszłym roku - przede wszystkim za sprawą sprzedaży w Stanach Zjednoczonych - najpopularniejszym kombi na świecie, wyprzedzając wszelkie Passaty, Octavie czy A6.
Subaru się zmienia. Ale powoli
Podczas gdy inne marki prześcigają się w coraz to ambitniejszych celach likwidacji modeli spalinowych i przejścia na elektryczność, Subaru jeszcze niedawno miało z elektrykami tyle wspólnego, co tata dealera (bynajmniej nie samochodowego) z piosenki Kazika z Mercedesami. Teraz w gamie znajduje się model Solterra, który jest tak naprawdę Toyotą bZ4X z innym znaczkiem. Poza tym, Subaru oferuje też hybrydy o nazwie e-Boxer.
Jak donosi AutoGuide, do amerykańskiego urzędu patentowego wpłynęło od Subaru kilka nowych wniosków o rejestrację nowych nazw. To między innymi Trailhead, Uncharted, Viewfinder, Highroad i Everguide. Dziennikarze domyślają się, że mogą to być kolejne terenowe odmiany modeli - takie, jak obecnie istniejący Outback Wilderness (i niestety nieoferowany w Polsce). Ale w świecie Outbacka zmieni się coś jeszcze.
Subaru zarejestrowało nazwę e-Outback
Czy będzie to samochód elektryczny? Warto zauważyć, że Subaru i Toyota pracują wspólnie nad trzema pojazdami na prąd, które powinny trafić na rynek już w 2026 roku. Raczej nie będzie to jednak Outback.
E-Outback będzie prawdopodobnie hybrydą. O ile XV czy Forester są już sprzedawane w wersjach e-Boxer z motorem 2.0, o tyle obecna generacja podniesionego kombi (będąca obecnie zdecydowanie najfajniejszym modelem marki) wciąż jest modelem całkowicie spalinowym z jednostką 2.5. Hybryda raczej nie pojawi się jednak w obecnej generacji. Bardziej możliwe, że zagości w gamie przy okazji premiery generacji numer osiem.
Jaki silnik może otrzymać Subaru e-Outback?
Na początku tego roku Subaru, Toyota i Mazda ogłosiły, że będą współpracować przy budowie silników neutralnych pod względem emisji CO2 - przy czym Subaru będzie odpowiadać za motory z układem typu bokser. Czy to będą hybrydy plug-in? Niewykluczone.
Premiera nowego Outbacka będzie miłym wydarzeniem, wskazującym, że czasy podniesionych kombi jeszcze się nie skończyły. Wersja hybrydowa ma szanse na debiut w Europie. A jeśli e-Outback będzie jednak elektryczny… to wszyscy się zaskoczymy. Klienci marki najbardziej.